۲۷ مارس ۲۰۱۴
آغاز «کمپینِ برای آزادی» ForFreedom#

Capture66

فدراسیون بین المللی جامعه های حقوق بشر امروز «کمپینِ برای آزادی» (ForFreedom#) را برای سرعت بخشیدن به آزادی ۱۶ تن از اعضای زندانی خود در سراسر جهان آغاز کرد. «کمپینِ برای آزادی» (ForFreedom#) دارای یک وبگاه, یک تصویر برانگیزنده و یک هشتگ (ForFreedom#) است. «کمپینِ برای آزادی» (ForFreedom#) قصد دارد صدای کسانی باشد که از تمام مدافعان حقوق بشر زندانی دفاع می کنند.

دستیابی به آزادی مدافعان حقوق بشر که خودسرانه زندانی شده اند اولویت فدراسیون بین المللی جامعه های حقوق بشر و ۱۷۸ سازمان عضو آن است. «کمپینِ برای آزادی» اهداف اطلاع رسانی و بسیج افکار عمومی در باره وضعیت مدافعان حقوق بشر زندانی را دنبال می کند. «کمپینِ برای آزادی» به کاربران اینترنت امکان می دهد مدافعان فعال در فضای مجازی باشند و با فشار یک دکمه (کلیک) در حساب توییترشان با تصمیم گیرندگان در سراسر جهان مستقیم تماس برقرار کنند و به آزادی مدافعان حقوق بشر زندانی سرعت ببخشند.

عبدالکریم لاهیجی، رییس فدراسیون بین المللی جامعه های حقوق بشر، با نقل شعار این کمپین گفت: « اگر ما سخن بگوییم، آنها بیرون می آیند. دست یافتن به آزادی مدافعان حقوق بشری که خودسرانه زندانی شده اند آرزوی غیر عملی نیست. بسیج نیروهای ما هر سال به آزادی شماری از آنها می انجامد. »

وبگاه این کمپین وضعیت ۱۶ عضو فدراسیون بین المللی جامعه های حقوق بشر را که در بحرین، بلاروس، ایران، ازبکستان، سوریه، تایلند و ترکیه زندانی هستند، شرح می دهد. در این وبگاه، ۱۷۸ سازمان عضو فدراسیون بین المللی جامعه های حقوق بشر و همکاران آنها می توانند به معرفی دیگر مدافعان حقوق بشر زندانی بپردازند.

سمیه رجب، همسر نبیل رجب، مدافعان حقوق بشر زندانی در بحرین از سال ۲۰۱۲، گفت: « همسر من می تواند در سلول زندان دوام بیاورد چون می داند مبارزه او به همراه دیگران زنده است. او همچنین می داند که هزاران نفر دیگر در دو سال گذشته خستگی ناپذیر برای آزادی او فعالیت کرده اند. هر ذره ای از اطلاعات که به او می رسد او را به جهان بیرون، به جهان آزاد، نزدیکتر می کند. سکوت به معنای عقب نشینی و تسلیم و برای او بدترین حکم است. »

این کمپین به زبان های انگلیسی، اسپانیایی و فرانسوی به راه افتاده است و به زودی به زبان های عربی و روسی نیز ترجمه می شود.

با کلیک در اینجا به صفحه کمپین بروید و عکس های ۱۶ مدافعان حقوق بشر زندانی عضو فدراسیون بین المللی جامعه های حقوق بشر را ببینید.

«مدافع حقوق بشر» کیست؟ «مدافع حقوق بشر» هر شخص یا گروهی است که از طرف افراد یا گروه ها، به روشی مسالمت آمیز برای پیشبرد حقوق بشر یا حمایت از حقوق بشر، بنا به تعریف اعلامیه جهانی حقوق بشر، فعالیت می کند.