یادداشتی برای خواننده

 کتاب «فرودستی جنسیت در علوم اجتماعی» گزیده‏ای از مجموعه فرانسوی Sous les sciences sociales, le genre با ویراستاری دانیل شابو ریشتر، ویرژینی دکوتور، آن ماری دووِرو، النی واریکاس است که برای اولین بار از فرانسه به فارسی برگردانده شده است. در این کتاب دیدگاه‎های ۱۲ تن از مهم‏ترین فیلسوفان و جامعه شناسان بزرگ مانند کارل مارکس، امیل دورکهیم، هانا آرِنت و میشل فوکو در زمینه زنان، جنسیت، قدرت، سلطه و مفاهیم و موضوعاتی از این دست گرد امده است.

12

این کتاب در سری «زنان» انتشارات آرمان‏شهر-که در سالهای گذشته بیش از ۱۰۰ عنوان کتاب به نشر رسانده- به چاپ می رسد. سری «زنان» شامل مجموعه‏ای است از کتاب‏ها، منابع و مقالاتی که برای یک دوره مطالعات زنان در کلاس‏های درسی دانشگاه و گروه‏های کتاب‏خوانی فراهم آمده است. برخی از این کتاب‏ها، کتاب مرجع و برخی گزینه‏ای از مطالبی هستند که هر دانشجو و فعال حقوق برابری باید با آنها آشنا باشد. هم‏چنین در تهیه این مجموعه، کوشش شده است تا کتاب‏ها و مقالات جدیدی نیز که تا به حال به زبان فارسی برگردانده نشده است، ترجمه و در اختیار خواننده پویا و علاقمند قرار بگیرد. امیدوار هستیم که در آینده‏ای نزدیک به این سری «زنان» غنای بیشتری دهیم.

این کتاب از پیشنهاد و همراهی دکتر آزاده کیان به عنوان مسئول علمی، خانم موگه رازانی که زحمت ترجمه آن را کشیده‏اند، و خلیل رستم‏خانی که ویرایش نهایی را انجام داده‏اند، بهره برده است. از آنان سپاس گذاریم.

شناسنامه:
فرودستی جنسیت در علوم اجتماعی
گزیده‏ای از مجموعه فرانسوی:
Sous les sciences sociales, le genre
(به کوشش: دانیل شابو ریشتر، ویرژینی دکوتور، آن ماری دووِرو، النی واریکاس)
مترجم: موگه رازانی
زیر نظر: آزاده کیان
ویرایش: خلیل رستم‏خانی
طرح جلد و برگ‌آرایی: روح الامین امینی
سری: «زنان»
انتشارات آرمان شهر
چاپ اول: ۱۳۹۳
شماره‌گان: ۱۰۰۰

برای دریافت این کتاب به این لینک مراجعه کنید

 

پیوست‌ها: