اعلامیه مطبوعاتی
یکشنبه
/ ۳۰/۶/۱۳۹۳

Head letter

موسسه (ایوا) منحیث یک نهاد تخصصی و مستقل که از روند انتخابات در کشور مشاهده مینماید، از توافق سیاسی میان کاندیدان دور دوم انتخابات ریاست جمهوری بمنظور ایجاد حکومت وحدت ملی و همین گونه از تلاش های کمیسیون انتخابات و سازمان ملل متحد در زمینه اکمال موفقانه پروسه تفتیش صد در صدی آراء قدردانی و استقبال  می کند.

(ایوا) از تمام مراحل دور دوم انتخابات ریاست جمهوری به شمول پروسه تفتیش صد درصدی آراء نظارت بعمل آورده که نشان دهنده کاستی ها و نقایص جدی در نظام انتخاباتی کشور می باشد، بدین ملحوظ (ایوا) خواهان آوردن اصلاحات گسترده و اساسی در نظام انتخاباتی کشور است تا از یک طرف اعتماد مردم بالای پروسه انتخابات و نهادهای انتخاباتی اعاده گردیده و از جانب دیگر نظام انتخاباتی کشور اصلاح گردد.

همچنان (ایوا) ضمن اظهار خرسندی، پیرامون توافق هر دو نامزد ریاست جمهوری برای ایجاد حکومت وحدت ملی، از هر دو نامزد میخواهد که اصول شایسته سالاری و پاسخ دهی را در تشکیل حکومت مشترک شان مد نظر گرفته، از تلاش های هماهنگ شان برای تقویت وحدت ملی و تامین ثبات سیاسی در کشور اطمینان دهند.

به همین منوال (ایوا) از سایر نخبه گان سیاسی، علمای کرام و جامعه مدنی کشور میخواهد تا از توافقات سیاسی میان دو نامزد حمایت نموده، حکومت جدید را در پیشبرد اصلاحات همکاری نمایند.

 شماره های تماس: ۰۷۷۲۸۸۰۰۸۹ — ۰۷۰۶۷۰۶۷۲۰

www.ewa.org.af