زنان-690x259

676767214589

مادر و کودک اثر هنرمند هندی سونیتا دیندا

  موارد فاحش نقض حقوق بشر 

افغانستان بمب گذار طالبان در پکتیکا خودش و مادرش را کشت
خبرگزاری بخدی ۷ اکتبر  ۲۰۱۴ دفتر والی پکتیکا در جنوب شرق کشور مرگ یکی از مهره های اصلی بمب گذار گروه طالبان در این ولایت را تایید کرده اند . پکتیکا در جنوب شرق کشور از ولایت های ناآرام افغانستان است مخلص افغان، سخنگوی والی پکتیکا با انشتار اعلامیه ای گفته است که مولوی شهرت الله، از ملاامامان مسجد قریه شاکی خیل از مربوطات ولسوالی بکی خیل و یکی از بمب گذاران اصلی گروه طالبان در این ولایت بود.

 افغانستان شماری از زنان ولایت خوست روز دوشنبه از افزایش هزینه‌های تویانه دختران در این ولایت ابراز نگرانی کردند.
طلوع نیوز ۶ اکتبر ۲۰۱۴این زنان می گویند که افزایش تویانه در این ولایت یکی از انگیزه‌های افزایش خشونت‌ در برابر زنان به شمار می‌رود. خانواده‌های دختران در ولایت خوست هم مانند بسیاری از ولایت‌های دیگر تویانه‌های گزاف می‌گیرند و این کار دختران این ولایت را با دشواری‌ها زیادی روبرو ساخته است.
افغانستان بریده شدن بینی یک زن در ولایت دایکندی

هنگ کنگ حمله به زنان و دختران و کوتاهی پلیس از حمایت از معترضان مسالمت جو
عفو بین الملل ۳ اکتبر ۲۰۱۴ پلیس هنگ کنگ در انجام وظیفه خود برای حمایت از صدها معترض مسالمت جوی هوادار دمکراسی در مقابل حمله تظاهرکنندگان مخالف روز جمعه کوتاهی کرده است. زنان در میان قربانیان حمله های جنسی، آزار و ارعاب بودند. عفو بین الملل گزارش هایی از شاهدان دست اول در اختیار دارد که می گویند زنان مورد حمله جسمی و تهدید قرار گرفتند و پلیس بدون هرگونه اقدامی تماشا می کرد.

ایران ریحانه جباری فردا اعدام می شود؟/ ۷ سال واکنش به یک ادعا
خبرگزاری مهر ۷ اکتبر ۲۰۱۴ فردا (چهارشنبه) فرصت ۱۰ روزه به ریحانه جباری به پایان می رسد و در صورتیکه نتواند رضایت اولیای دم را کسب کند پای چوبه دار می رود. البته با توجه به اینکه پرونده در مرحله مصالحه است هنوز به تمدید این فرصت هم امید است.
محسنی‌اژه‌ای: پرونده ریحانه جباری در مرحله مصالحه است
آقای «ش» در پرونده ریحانه جباری کیست؟

 گزارشی از تلاش‌های بین‌المللی برای محو ختنه دختران
مهر خانه ۷ اکتبر ۲۰۱۴ مسئله ختنه دختران، اگرچه در چند دهه اخیر همواره به عنوان یک دغدغه حقوق بشر زنان در عرصه بین‌المللی مطرح بوده است، اما طی سال‌های اخیر با جدیت بیشتری دنبال و تلاش می‌شود تا سازوکارهای اجرایی و نظارتی لازم برای آن در سطح ملی، منطقه‌ای و بین‌المللی ایجاد گردد. 

     دفاع از حقوق بشر

نبرد روزانه زنان افغان علیه خشونت
الجزیره ۵ اکتبر ۲۰۱۴ زن افغانی که دستگاه تناسلی اش توسط شوهرش قطع شده بود، برای عدالت مبارزه می کند. دفتر امور زنان در تالقان، مرکز ولایت شمالی تخار افغانستان، مشغول به کمک به زنان ظلم دیده است. اعضای خانواده های زنان برای درخواست کمک نیز در صف های طولانی منتظر هستند. یکی از این زنان سعدیا است. شوهر سعدیا که عضو یک گروه شبه نظامی می باشد به تازگی دستگاه تناسلی او را قطع کرده است. سعدیا پس از این حادثه ی وحشتناک خانه شوهرش را ترک کرد.

خشونت جنسی در عراق: چگونه باید این موضوع را درک کرد و علیه آن مبارزه کرد؟
دموکراسی آزاد ۲۹ سپتامبر ۲۰۱۴ موضوع خشونت جنسی و مبتنی بر جنسیت در عراق، که در هفته های اخیر و در ارتباط با جنایات داعش برجسته شد، در قلب سیاست های فرقه ای، استبدادی و تحولات پس از سال ۲۰۰۳  قرار دارد.  چگونه می توان در باره صحبت کرد و دیگران را علیه آن بسیج کرد؟

مصر ۱۰ اقدام فوری برای پایان دادن به خشونت جنسی علیه زنان در حوزه عمومی
فدراسیون بین المللی جامعه های حقوق بشر ۲۹ سپتامبر ۲۰۱۴ در بیانیه مشترکی به امضای فدراسیون، عفو بین الملل و ۱۵ گروه و سازمان محلی حقوق بشر و حقوق زنان اعلام شد: زنان در خیابان ها، در وسایل نقلیه عمومی و محل کار روزانه قربانی آزار و حمله جنسی هستند. حمله به زنان تظاهرکننده در میدان تحریر نشانگر آشکارترین مشکل دیرین و سامان مند است. این جرایم از معافیت از مجازات کامل برخوردار بوده اند. امضا کنندگان فهرستی از ۱۰ اقدام ضروری از جمله اعلام استراتژی های دولت برای مقابله با خشونت جنسی،  تحقیق مستقل در باره تمام جرایم جنسی، اصلاح قوانین، آموزشکارکنان نظام عدلی در تمام سطوح، دسترسی قربانیان زن به جبران و حمایت… را را برای دولت برشمردند.

یگانه صالحی، خبرنگار پیشین روزنامه نشنال از زندان آزاد شد
رادیو زمانه ۶ اکتبر ۲۰۱۴ یگانه صالحی، خبرنگار پیشین روزنامه نشنال امارات متحده عربی و همسر جیسون رضائیان، خبرنگار روزنامه‌ واشنگتن‌ پست که دو ماه و نیم پیش در تهران در بازداشت شده بود، آزاد شد.

 کمپین «ما همه زنان کوبانی هستیم» آغاز به کار کرد
اخبار روز ۶ اکتبر ۲۰۱۴ کمپین «ما همه زنان کوبانی هستیم» روز یکشنبه ۱۳ مهر ماه مصادف با پنجم اکتبر توسط تعدادی از فعالان جنبش زنان کُرد در کشورهای مختلف آغاز به کار کرد.

پنج تجاوزگر رویداد پغمان فردا در زندان پلچرخی کابل اعدام می‌شوند
طلوع نیوز ۷ اکتبر ۲۰۱۴ لوی سارنوالی می‌گوید که پنج مجرم رویداد پغمان فردا در زندان پلچرخی کابل به گونه‌ی علنی اعدام خواهند شد . این پنج تن از تجاوزگران رویداد پغمان در حالی اعدام می‌شوند که هنوز سه تن از عاملان اصلی این رویداد متواری هستند.

کودکان
ایران مولاوردی: در مسیر توسعه، سیاست‌های دوستدار کودک مدنظر قرار گیرد
ایسنا ۶ اکتبر ۲۰۱۴ شهیندخت مولاوردی، معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواد در همایش روز جهانی کودک تاکید کرد: اگر بخواهیم به وضعیت مطلوبی برای کودکان که در آموزه‌های دینی ما و همچنین تعهدات بین‌المللی مورد اشاره قرار گرفته است، دست یابیم، باید مسیر توسعه خود را با سیاست‌های دوستار کودک تنظیم و منافع و حقوق عالیه کودکان و نوجوانان را مورد نظر قرار دهیم.

ایران وضعیت تأسف‌بار «کودکان مین» مریوان
مهر خانه ۶ اکتبر ۲۰۱۴ در سال گذشته ۴ پسر و ۳ دختر در حین بازی در نزدیکی محل زندگیشان در روستای نشکاش روی مین رفته و با منفجر شدن مین این هفت کودک دچار آسیب‌دیدگی‌های شدید شده‌اند که متاسفانه پس از گذشت یکسال از این ماجرا، هنوز دولت و فرمانداری به وضع درمانی و معیشتی این کودکان و خانواده‌هایشان رسیدگی نکرده‌اند.
ایران تلاش می‌کنیم شاهد کودکان بازمانده از تحصیل نباشیم/ افزایش ۲۰۰ هزار نفری ثبت‌نام مدارس
بازنگری آیین نامه کودکان کار بازگشت به نقطه صفر/ ۳۰ درصد کودکان خیابانی مدرسه نمی‌روند
ایران خانواده‌ای به دلیل فقر، پسرشان را به فروش گذاشتند

     قوانین و لوایح

حقوق سقط جنین در سراسر جهان – تعاملی
گاردین ۱ اکتبر ۲۰۱۴ سقط جنین در کجا مجاز است و به چه دلیل؟ برای نجات جان زنان، حفظ سلامتی آنها، پس از تجاوز، به دلایل اقتصادی و یا اجتماعی و یا در صورت درخواست؟  در این مقاله ی تعاملی همچنین شش کشور جهان را کشف کنید که سقط جنین تحت هیچ شرایطی اجازه داده نمی شود.

بله یعنی بله! نه یعنی نه! حاشیه‌ای بر قانون جدید رابطه جنسی در دانشگاه‌های کالیفرنیا
ایران وایر ۶ اکتبر ۲۰۱۴ «بله یعنی بله» نامی‌ که این قانون به آن مشهور شده در واقع به قانون «نه یعنی نه» اشاره دارد که پیش از این اجرا می‌شد و در آن قربانی تجاوز باید ثابت می‌کرد که راضی به رابطه جنسی نبوده و در برابر آن مقاومت به خرج داده است. او باید به دادگاه شاهد معرفی می‌کرد و یا آثار صدمات بدنی ناشی از مقاوت را ارائه می‌داد. اگر عمل تجاوز حین مستی صورت گرفته بود که اقامه دعوا برای قربانی بسیار سخت‌تر می‌شد چون دادگاه معمولا اتفاق پیش آمده را تحت تاثیر نوشیدنی الکلی در نظر می‌گرفت و شهادت او را نمی‌پذیرفت. اما در قانون جدید این مسئله بر طرف شده و به صراحت آمده «عدم مقاومت، چیزی نگفتن، و یا کاری نکردن به معنی اعلام رضایت نیست» به این ترتیب هرگونه ارتباط جنسی با افراد مست، در حال خواب و یا تحت تأثیر مواد مخدر که قادر به اعلام رضایت خود نیستند، تعرض جنسی فرض می‌شود.

      حقوق مدنی و سیاسی

انجمن جهانی سرمایه گذاری – جلسه توانمندسازی و برابری زنان: نقش شرکت های چند ملیتی (TNC)
کنفرانس تجارت و توسعه سازمان ملل (UNCTAD) ۴ اکتبر ۲۰۱۴ رویداد “توانمندسازی و برابری زنان: نقش شرکت های چند ملیتی (TNC)” روز ۱۴ اکتبر در شهر ژنو سوئیس برگزار خواهد شد. این جلسه شامل یک گفت و گو در باره نقش شرکت های چند ملیتی (TNC) و سرمایه گذاری خارجی در حمایت از توانمندسازی زنان و برابری جنسیتی در کشور های در حال ظهور و کشور های در حال توسعه است.

وضعیت زنان امروز بهتر اما همچنان نابرابر با مردان
بی باک ۶ اکتبر ۲۰۱۴ نتایج آمار جدید نشان می‌دهد که زنان آمریکایی همچنان از برابری جنسیتی با مردان فاصله دارند. نتایج یک تحقیق جهانی در سال ۲۰۱۳ میلادی نشان داد زنان تنها ۲۴ درصد از نقش‌های ارشد مدیریتی را برعهده دارند که این رقم به آرامی در حال افزایش است. اما در کشورهای عضو گروه G7 که از کشورهای ثروتمند جهان تشکیل شده، زنان تنها ۱۶ درصد از اعضای هیئت‌های اجرایی را تشکیل می‌دهند. این در حالیست که این تعداد در کشورهای عضو BRICS‌ شامل برزیل،‌ روسیه، هند و چین ۲۶ درصد و کشورهای شمال اروپا ۳۸ درصد است.

حرکت کُند زنان ژاپنی در احراز پست‌های مهم دانشگاهی
ایسنا ۶ اکتبر ۲۰۱۴ پیشرفت کُند زنان در کسب پست‌های مهم و ریاست دانشگاه‌های ژاپن «شینزو آبه»، نخست وزیر این کشور را بر آن داشت تا چاره‌ای را برای برقراری تعادل میان زنان و مردان در احراز این پست‌ها بیاندیشد.

 زنان مذهبی و تجربۀ آزادی
تابلو ۷ اکتبر ۲۰۱۴ برای بسیاری از زنان مذهبی، سفر حج خواستنی‌ترین سفر است. خیلی از آنها این تجربه را بار‌ها تکرار می‌کنند چون این سفر بیشترین خواسته‌های آنها را تاًمین می‌کند.

        فرهنگ و جامعه

مجلس ایران تبلیغ پیشگیری از بارداری را ممنوع کرد
جهان زن ۷ اکتبر ۲۰۱۴ نمایندگان مجلس ایران روز سه شنبه پانزدهم مهرماه با اکثریت آرا هرگونه تبلیغ پیشگیری از بارداری را ممنوع کردند. این تصمیم در جریان بررسی طرح افزایش نرخ باروری و پیشگیری از کاهش رشد جمعیت کشور که از سوی شورای نگهبان به مجلس پس فرستاده شده بود، به پیشنهاد کمیسیون بهداشت اتخاذ شده است.

 زنـان عضو داعش از کجـا می‌آینـد؟
روزنامه دنیای اقتصاد ۲ اکتبر ۲۰۱۴ صدها نفر از زنان و دختران جوان در کشورهای غربی در حال ترک خانه‌های خود برای پیوستن به داعش در کشورهای خاورمیانه هستند و این باعث افزایش نگرانی در میان کارشناسان مبارزه با تروریسم شده است. دختران در فاصله سنی ۱۴ – ۱۵ سال بیشتر به سوریه می‌روند تا جهاد نکاح انجام دهند، فرزندان خود را بزرگ کنند و به جامعه مبارزان بپیوندند و تعداد کمی از آنها هم سلاح در دست می‌گیرند. بسیاری از آنها از طریق شبکه‌های اجتماعی به خدمت داعش در می‌آیند.

رکورد شکنی زنان ورزشکار ایرانی در اینچئون
شهرزاد نیوز ۶ اکتوبر ۲۰۱۴ نجمه خدمتی در تیراندازی و حمیده عباسعلی در کاراته مدال های طلای ایران را در این دوره کسب کردند. لیلا رجبی در پرتاب وزنه، تیم تفنگ بادی (نجمه خدمتی، نرجس امامقلی نژاد و الهه احمدی)، فاطمه روحانی در تکواندو ، اکرم خدابنده در تکواندو ، نرجس امام قلی نژاد در تیراندازی، الهه منصوریان در ووشو و تیم ملی کبدی زنان در مجموع ۷ مدال نقره اینچئون را کسب کردند.
فرهنگسراها به «زن» و «ساز» مجوز ندادند
دو سوم بیسوادان ایران زن هستند

      سیاست

بانوی اول افغانستان در سایه ملکه سال های ۱۹۲۰؟
الجزیره ۱ اکتبر ۲۰۱۴ رولا غنی متولد لبنان ممکن است نشانه های از ملکه ثریا را داشته باشد، اما او باید با احتیاط به پیش برود. آخرین باری که همسر یک رهبر سیاسی افغانستان غوغای بسیاری به پا کرد در سال ۱۹۱۹ بود؛ زمانی که امان الله خان بر سر قدرت رسید. همسر او، ملکه ثریا، برای افکار مدرن و حساسیت های اروپایی اش مورد بررسی قرار گرفت. دختر یک متفکر اصلاح طلب افغان و یک زن تحصیل کرده سوری، ملکه اعتقاد داشت که زنان باید کشف حجاب کنند و یک مرد می تواند و باید یک همسر داشته باشد. این افکار در کشوری که هنوز هم در آداب و رسوم قبیله ای و قدیمی به سر می برد، رادیکال به شمار می رفتند.

 زنان تاجیک می‌گویند در انتخابات به مردها رأی خواهند داد
رادیو آزادی ۲۷ سپتامبر ۲۰۱۴ زنان تاجیک در انتخابات پارلمانی سال آینده به نامزدهای مرد رأی خواهند داد زیرا به توانمندی‌نامزدهای زن در شرایط فعلی کشور چندان باور ندارند. زنان در تاجیکستان بیش از نصف جمعیت را تشکیل می‌دهند اگر آن‌ها از نامزدهای زن حمایت کنند تعداد زنان در پارلمان آینده کشور می‌تواند به مراتب بیشتر شود. اما چنین به نظر می‌رسد که اغلب آن‌ها به نامزدهای مرد برتری می دهند. برخی به جایگاه نهادینه ی مرد در جامعه سنتی تکیه می‌کنند و برخی دیگر می‌گویند حل مشکلات امروزه این جامعه از توان زنان فراتر است. انتخابات پ تاجیکستان هم در حالی برگزار می‌شوند که اغلب مردان تاجیک در مهاجرت در روسیه بسر می‌برند و در روز انتخابات اکثراَ همین زنان به رأی دهی می روند.

نماینده کنگره ملی کردها: زنان بیشتر داوطلب مبارزه با دولت اسلامی هستند
شهرزاد نیوز ۸ اکتبر ۲۰۱۴ امروز در شمال سوریه زنان سهمی ۵۰ درصدی در ساختار های سیاسی معین دارند. در ترکیه نیز نیمی از شهرداری هایی که توسط کردها اداره می‌شوند، در دست زنان است. این بهار زنان کرد است. در حالی که خبرها حاکی از ورود نیروهای دولت اسلامی به شهر کرد نشین کوبانی اند، مبارزه زنان علیه این گروه تروریست اسلامی موجب شگفتی بسیاری از رسانه‌ها شده است.
 عمل انتحاری زن مبارز کرد در میان نیروهای حکومت اسلامی داعش
جهان نظاره می کند…!
فروش زنان ایزدی ربوده شده توسط داعش 

 اولین زن سیاه پوست برای ریاست جمهوری برزیل کاندید شد!
جهان زن ۲ اکتبر ۲۰۱۴ خانم سیلوا سیاستمداری کارکشته با سابقه ای درخشان است. او به عنوان وزیر سابق محیط زیست در دولت قبلی بود.  ایناسیو لولا دا سیلوا، وجهه ملی و بین‌المللی لازم برای جایگزینی آقای کامپوس را دارا است. در سال ۲۰۱۰، او نامزد ریاست جمهوری از سوی حزب سبز بود و توانست با کسب ۱۹ میلیون رأی، انتخابات را به دور دوم بکشاند. در آن زمان، او گفته بود که می‌خواهد «اولین زن سیاهپوست برخاسته از طبقه فقیر» باشد که به ریاست جمهوری می‌رسد.

نماینده زنان سازمان ملل در بولیوی به مقام وزیر برابری سوئد منصوب شد
زنان سازمان ملل، ۴ اکتبر ۲۰۱۴ نماینده زنان سازمان ملل متحد در بولیوی، آسا رگنر به عنوان وزیر جدید سوئد برای کودکان، سالمندان و برابری منصوب شد.

      گزارش، پژوهش و کتاب

انتشار کتاب “فرودستی جنسیت در علوم اجتماعی”برای اولین بار به زبان فارسی از انتشارات آرمان شهر
آرمان شهر ۲۰ سپتامبر ۲۰۱۴ کتاب «فرودستی جنسیت در علوم اجتماعی» گزیده‏ای از مجموعه فرانسوی Sous les sciences sociales, le genre با ویراستاری دانیل شابو ریشتر، ویرژینی دکوتور، آن ماری دووِرو، النی واریکاس است که برای اولین بار از فرانسه به فارسی برگردانده شده است. در این کتاب دیدگاه‎های ۱۲ تن از مهم‏ترین فیلسوفان و جامعه شناسان بزرگ مانند کارل مارکس، امیل دورکهیم، هانا آرِنت و میشل فوکو در زمینه زنان، جنسیت، قدرت، سلطه و مفاهیم و موضوعاتی از این دست گرد امده است.

“مباحث نظری فمینیسم” کتاب جدید از انتشارات آرمان شهر در حوزه مطالعات زنان
آرمان شهر ۱۶ سپتامبر ۲۰۱۴ کتاب «مباحث نظری فمینیسم» در دو بخش تنظیم شده است و در برگیرنده مقالاتی در حوزه فمینیسم، انواع مکتب‏های فکری، دانش فمینیستی و گزینه‏ای از مصوبات بین‏المللی در زمینه دفاع از حقوق زنان است.

خانه پدری، اندیشه های پدرسالار و اندیشه گذاران بی خانمان
مدرسه فمینیستی ۲ اکتبر ۲۰۱۴ گفت و شنود مرضیه وفامهر با کیانوش عیاری درباره «خانه پدری»شان.

مروری بر ادبیات برنامه ریزی برای توانمند سازی جمعی و فردی زنان
اخبار روز ۶ اکتبر ۲۰۱۴ جنبش فمینیستی بر دو وجه قدرت با و قدروت درون تأکید دارد. یعنی اعتماد بنفس و خودباوری فردی زنان، به همراه سازماندهی جمعی آن‌ها برای اهداف و فهمی مشترک. این امر دو بعد از توانمندسازی را پیش روی می‌دهد: توانمندسازی فردی و توانمندسازی جمعی. مطالعات نشان می دهند که گفتمان غالب توسعه بیشتر بر توانمندی فردی تکیه دارد تا توانمندی جمعی.

یک زن سیاه پوست در جهان بی رحم سازمان ملل متحد
شبکه تلویزیون جهانی ۵ فرانسه ۷ اکتبر ۲۰۱۴ با نام مستعار زیتا نارامه، این زن فرانسوی رواندایی تبار که تحت تاثیر نسل کشی رواندا قرار گرفته است، کارمند سابق و بازنشسته شده یکی از آژانس های مهم سازمان ملل متحد می باشد. او به زبانی ساده جهان کاری بی رحم این سازمان را که ۴۰ سال از عمر خود را در آن سپری کرده است را بیان می کند. کتاب او  تحت عنوان “دهانت را ببند!” شامل ۶۰۰ صفحه می باشد که خلاصه ای از تجارب او در یک نهاد مهم سازمان ملل است. به باور او کارمندان پایین رتبه سازمان ملل متحد از هیچ چیزی در امان نیستند.

زنان در مواجهه با آزار جنسی چه می‌کنند؟
بیدارزنی ۶ اکتبر ۲۰۱۴ اکثر زنان در هنگام مواجه شدن با آزار جنسی، سکوت و مدارا را در پیش می‌گیرند و درصدد تذکر دادن به آزاردهنده برنمی‌آیند. بیشتر آن‌ها در صورت وقوع آزار جنسی در وسایل نقلیه عمومی سعی می‌کنند از فرد آزاردهنده فاصله گرفته و سکوت کنند. تعداد کمی از آن‌ها به اقدام قانونی از طریق مراجع ذیصلاح در صورت بروز آزار می‌پردازند. کبری شکری فارغ‌التحصیل رشته جامعه‌شناسی در پایان‌نامه خود به بررسی جامعه‌شناختی آزارهای جنسی علیه دختران و زنان در شهر تهران پرداخته است.
مروری بر خشونت های کلامی- روانی خانوادگی، روایت دردناک یک جراحت پنهان
آزار خیابانی در سه روایت؛ شما نظر بدهید

 زندگی زنان در۴ دقیقه
ایران وایر۳۰ سپتامبر ۲۰۱۴ سلیا CELIA BULLWINKEL کارگردان و انیماتور مقیم نیویورک آخرین پروژه خود را هفته پیش به معرض نمایش گذاشت. این انیمیشن ۴ دقیقه ای درباره زندگی زنان و تغییرات جسمی آنان است. این فیلم به توجهی که زنان از دوران کودکی تا میانسالی در خیابان می‌گیرند٬ می پردازد .

جنسیت و بزهکاری
مهر خانه ۷ اکتبر ۲۰۱۴ مرتبط‌ترین مبحث این فصل به حوزه مطالعات زنان را می‌توان «جرم‌شناسی فمینیسم‌‌« دانست، در این مبحث نویسنده انواع جرم‌شناسی فمینیستی، نقد وارد بر این جرم‌شناسی و یافته‌های برخی از جرم‌شناسان فمینیستی را مطرح کرده است.

  آرمان شهر

کتاب‌خانه آنلاین حقوق بشر آرمان‌شهر/ زنان
آرمان‌شهر، صفحه‌ای ازکتاب‌خانه آنلاین حقوق بشر خود را به زنان اختصاص داده‌ است. هدف از راه‌اندازی «کتابخانه آنلاین حقوق بشر» ایجاد جامع‌ترین پایگاه اطلاعاتی در این زمینه است. کوشش ما بر این است که تمام عهدنامه‌ها و اسناد حقوق بشری به زبان فارسی را در یک کتابخانه مجهز گرد آوریم. در این بخش می‌توانید از اسناد بین‌المللی و ملی، مقالات، گزارش‌ها، اعلامیه‌ها و گزارش‌های چندرسانه‌ای بهره‌مند شوید.

منابع این شماره: خبرگزاری بخدی، طلوع نیوز، کلید گروپ، عفو بین الملل، خبرگزاری مهر، الجزیره، دموکراسی آزاد، مهرخانه، فدراسیون بین المللی جامعه های حقوق بشر، رادیو زمانه، اخبار روز، خبرگزارس ایسنا، گاردین، ایران وایر، کنفرانس تجارت و توسعه سازمان ملل، بی باک، تابلو، جهان زن، روزنامه دنیای اقتصاد، شهرزاد نیوز، دویچه وله، زنان سازمان ملل، آرمان شهر، شبکه تلویزیونی جهانی ۵ فرانسه، بیدار زنی و مدرسه فمینیستی.

هفت روزنامه حقوق بشری زنان- شماره ۶۷

پیوست‌ها: