haftAPTOPIX Turkey Europe Kurdish Protests

حمله پلیس ترکیه به معترضان به بی عملی دولت ترکیه علیه داعش در کوبانی
عکس: آسوشیتد پرس در نیویورک پست

  موارد نقض فاحش حقوق بشر

نهادهای دولتی
ژاپن مجازات اعدام: انکار حق زندگی
فدراسیون بین المللی جامعه های حقوق بشر ۱۰ اکتبر ۲۰۱۴ وزیر دادگستری ژاپن از ۲۶ دسامبر ۲۰۱۲ تاکنون دستور اعدام ۸ زندانی را صادر کرده و اعدام های بیشتری نیز در آینده انجام خواهد شد که نقض آشکار حقوق زندگی و خلاف روند جهانی در جهت الغای مجازات اعدام است.

ترکیه شمار کشتگان درگیری‌ها به ۳۱ تن رسید

عاملان غیردولتی
عراق پنج‌هزار زن ایزدی در اسارت تروریست‌های دولت اسلامی ۲
سازمان ملل در مورد قتل عام در کوبانی هشدار داد ۲
نماینده سازمان ملل: نگذاریم کوبانی سربرنیتسای دوم شود
عراق “دولت اسلامی” ۴ زن را اعدام کرد
پاکستان اسلامگرایان افراطی ملاله یوسف‌زی (برنده‌ی جایزه‌ی صلح نوبل) را به مرگ تهدید کردند

     عدالت

ترکیه کشتار معترضان کُرد به دست پلیس و شبه نظامیان باید مورد تحقیق و پیگرد قرار گیرد
فدراسیون بین المللی جامعه های حقوق بشر ۹ اکتبر ۲۰۱۴ فدراسیون بین المللی جامعه های حقوق بشر حمله خشن پلیس و گروه های افراطی را به معترضان کُرد مخالف با حکومت اسلامی [داعش] در سراسر ترکیه و به کارگیری گلوله های واقعی به شدت محکوم می کند و نگران است که اظهارات دولتمردان ترکیه و استفاده از زور گفتگوهای شکننده صلح را به خطر بیاندازد. در اعتراض هایی که از روز ۷ اکتبر (۱۵ مهر ۱۳۹۳) در سراسر ترکیه علیه تهاجم حکومت اسلامی [داعش] در کوبانی (سوریه) و انفعال ارتش ترکیه برگزار شده دست کم ۲۵ تن کشته شده اند. پلیس ضدشورش برای سرکوب تظاهرات در سراسر کشور از گاز اشک آور و شیلنگ های آب استفاده کرده و گویا با شلیک گلوله های واقعی به معترضان حمله کرده و تظاهرکنندگان را در مووش و ماردین کشته است.  پلیس، فعالان حزب عدالت و توسعه (AKP) و گروه های اسلامی متهم هستند که در شهرهای دیار بکر، وان، باتمان، واراتو، قزل تپه، دارگچیت و کورتالان ۱۰ معترض کُرد را که علیه تهاجم حکومت اسلامی در سوریه اعتراض می کردند قتل عام و ده ها تن دیگر را زخمی کرده اند.

کنیا اهورو کنیاتا در برابر دادگاه بین المللی جزایی: قربانیان به حقیقت و عدالت نیاز دارند
فدراسیون بین المللی جامعه های حقوق بشر ۸ اکتبر ۲۰۱۴ حضور اهورو کنیاتا در دادگاه بین المللی جزایی را در تاریخ ۸ اکتبر ۲۰۱۴ به دستور قضات این دادگاه باید فرصتی برای قرار دادن حقیقت و عدالت در کانون بحث های مربوط به این پرونده قرار داده است. در بیانیه مشترکی که فدراسیون و سازمان عضو آن، کمیسیون حقوق بشر کنیا منتشر کردند، اعلام شد: دولتمردان کنیا باید همکاری کامل با دادگاه را تضمین کنند و تحقیقات و پیگرد واقعی در سطح کشور انجام دهند تا قربانیان خشونت پس از انتخابات ۲۰۰۸/۲۰۰۷ به عدالت و جبران دست یابند. گزارش خبری: محاکمۀ رئیس جمهور کنیا در دادگاه بین‌المللی لاهه

بحرین حکم دادگاه بریتانیا کوتاهی فرانسه از تحقیق در باره اتهام شکنجه علیه شاهزاده بحرین را نشان می دهد
فدراسیون بین المللی جامعه های حقوق بشر ۷ اکتبر ۲۰۱۴ شکایت از شاهزاده ناصر بن احمد الخلیفه، فرزند پادشاه بحرین، به خاطر اقدام به شکنجه پیشرفتی اساسی در بریتانیاست که استدلال مصونیت را کنار گذاشته است. فدراسیون بین المللی جامعه های حقوق بشر، جامعه دفاع از حقوق بشر در فرانسه و مرکز اروپایی حقوق اساسی و حقوق بشر در برلین از این گام به جلو استقبال و کوتاهی دولتمردان فرانسه را از رسیدگی به شکایت مشابهی در ۲۲ آگوست محکوم می کنند.  این سازمان ها گفتند: «دولتمردان فرانسوی باید از حکم امروز دادگاه عالی لندن الگو بگیرند و مصونیت شاهزاده ناصر را لغو کنند.» گزارش خبری: دادگاه بریتانیایی: شاهزاده بحرینی مصونیت دیپلماتیک ندارد. شاهزاده ناصر بن حمد متهم است که در شکنجه زندانیان در جریان اعتراضات طرفداران دموکراسی در بحرین در سال ۲۰۱۱ میلادی دخالت داشته است. این تصمیم دادگاه راه را برای تعقیب قضایی شاهزاده ناصر در صورت سفر دوباره او به بریتانیا هموار می کند.

اتحادیه‏ اروپا بایستی به رهبران فلسطینی چه بگوید
دیده بان حقوق بشر ۱۰ اکتبر ۲۰۱۴ اتحادیه‏ اروپا به شدت از دادگاه بین المللی جزایی حمایت می کند و از عضویت عمومی در دادگاه بین المللی جزایی به منظور گسترش حیطه عدالت برای نقض فاحش حقوق بشر و کمک به «صلح و تقویت امنیت بین المللی» دفاع می کند. با وجود این، اعضای اتحادیه‏ اروپا به فلسطینیان فشار می آورند تا عضو این دادگاه نشوند. بریتانیا و فرانسه که در مجموع ۲۰۰ میلیون یورو به دادگاه بین المللی جزایی کمک کرده اند از جمله کشورهای عضو اتحادیه‏ اروپا هستند که به طور علنی با عضویت فلسطین در این دادگاه مخالفت کرده اند. این مخالفت بر خلاف موضع معمول آنهاست. برای نمونه، سیاست بریتانیا افزایش عضویت در دادگاه و افزایش حمایت منطقه ای برای دادگاه است. این مخالفت در عین حال نقض تعهد آنها به عنوان عضو دادگاه بین المللی جزایی است که باید از هدف دادگاه برای مجازات جنایت های بین المللی حمایت کنند.

کامبوج درخواست برای تحقیقات اولیه دادگاه بین المللی جزایی در مورد جرایم ناشی از زمین خواری گسترده
فدراسیون بین المللی جامعه های حقوق بشر ۷ اکتبر ۲۰۱۴ در نامه ای که امروز به دادگاه بین المللی جزایی ارایه شد مطرح شده که زمین خواری گسترده و سامان مند قشر نخبگان حاکم در کامبوج در بیش از یک دهه گذشته جنایت علیه بشریت به شمار می رود. جنایت هایی که به عنوان بخشی از این اعمال رخ داده شامل قتل، جابجایی اجباری مردم، حبس غیرقانونی، آزار و سایر اقدامات غیرانسانی است. این نامه را وکیل بین المللی دادگستری ریچارد ج راجرز به نمایندگی از قربانیان کامبوجی با حمایت فدراسیون بین المللی جامعه های حقوق بشر ارایه کرده است. خلاصه نامه های ارایه شده به دادگاه بین المللی جزایی و پرسش و پاسخ در باره جنایت های علیه بشریت در کامبوج از جولای ۲۰۰۲ تاکنون.

مکزیک واکنش به ناپدیدشدن ها ناکافی است
۸ اکتبر ۲۰۱۴ دیده بان حقوق بشر امروز در نامه ای به وزیر کشور اعلام کرد: ناپدید شدن های قهری و آدم ربایی ها بحران بزرگ حقوق بشری در مکزیک است. اما دولت پنیا نیتو به شدت از انجام تعهد خود برای روشن کردن سرنوشت هزاران تن ناپدید شده کوتاهی کرده و اکنون بودجه واحد ویژه دادستانی را که برای رسیدگی به این پرونده ها تشکیل داد کاهش می دهد. تاخیرهای غیرقابل توضیح و اظهارات متناقض عمومی بر کوشش های مکزیک برای توجه به شمار زیاد افراد ناپدید شده و ربوده شده در سراسر کشور در سال های اخیر سایه افکنده است.

مکزیک شک در باره دانشجویان ناپدید شده در پی باز کردن گور دسته جمعی
۶ اکتبر ۲۰۱۴ عفو بین الملل  اعلام کرد: با افزایش شک نسبت به این که اجساد پیدا شده در گوری دسته جمعی به ۴۳ دانشجو ناپدید شده تعلق دارد، مقام های فدرال باید تحقیقات کامل و جامعی در باره ناپدید شدن این عده در ایگوالا انجام دهند. «جستجوی جدی برای یافتن دانشجویان ناپدید شده باید ادامه پیدا کند. این جنایت وحشتناک جهان را تکان داده و حقیقت باید آشکار شود.» گزارش خبری: پس از ناپدید شدن ۴۳ دانشجوی مکزیکی یک گور دست‌جمعی پیدا شد

       حقوق مدنی و سیاسی

حمایت بیشتر از بیماران روانی علیه مجازات اعدام
فدراسیون بین المللی جامعه های حقوق بشر ۹ اکتبر ۲۰۱۴ فدراسیون بین المللی جامعه های حقوق بشر امروز به مناسبت دوازدهمین (۱۲امین) روز جهانی مبارزه با مجازات اعدام، اجرای این مجازات را علیه اشخاص دارای مشکلات روانی، با وجود منع حقوق بین المللی، در شماری از کشورها محکوم کرد. مشکلات روانی ناشی از بیماری یا عقب ماندگی کاهش یا حذف مسؤولیت را توجیه می کنند، اما بسیاری از کشورها مثل ژاپن و ایالات متحده آمریکا توجهی به این وضعیت ندارند. نظرخواهی از روانپزشکانی که گاهی از آموزش کافی برخوردار نیستند، به شدت ناکارآمد است و باعث می شود متهم از دفاع مناسب بهره مند نشود. در بعضی موارد چرخِ بازی حتا بیش از آغاز محاکمه به گردش در می آید. بعضی از مطالب مرتبط با مجازات اعدام در وبسایت فدراسیون: مجریان مجازات اعدام بیماری روانی را نادیده می گیرند؛ گفتگو با دکتر استفن گرین اسپن روانشناس؛ گفتگو با دکتر تری کوپرز روانپزشک؛ گفتار فلورانس بلیویه، نایب دبیرکل فدراسیون و رییس ائتلاف جهانی مبارزه با اعدام

کشورهای مختلف هنوز اشخاص دارای معلولیت ذهنی و روانی را اعدام می کنند
۱۰ اکتبر ۲۰۱۴ عفو بین الملل در آستانه روز جهانی مبارزه با مجازات اعدام (۱۰ اکتبر) گفت اعدام اشخاص دارای معلولیت ذهنی و روانی نقض موازین بین المللی است. عفو بین الملل موارد مربوط به اشخاص دارای این گونه معلولیت ها را که اعدام شده اند یا در انتظار اعدام هستند در کشورهایی از جمله ژاپن، پاکستان و ایالات متحده امریکا ثبت کرده است. شمار بسیار بیشتری در خطر هستند مگر این که این کشورهای نظام عدالت کیفری خود را اصلاح کنند. گزارش خبری: مجازات اعدام معلولان ذهنی و جسمی را متوقف کنید

فرانسه لایحه ضدتروریسم تهدیدی برای حقوق مردم
۱۰ اکتبر ۲۰۱۴ دیده بان حقوق بشر امروز اعلام کرد که لایحه ضدتروریسم در پارلمان فرانسه اختیارات گسترده و مبهمی را به دولت می دهد که حق آزادی تحرک و بیان را نقض خواهد کرد. مجلس ملی این لایحه را که به پیشنهاد دولت فرانسه در جولای ۲۰۱۴ بر اساس رویه سریع مطرح شد در سپتامبر تصویب کرد و اکنون در مجلس سنا مطرح است.
پاسخ سوئد به اعتراض اسراییل در موضوع به‌رسمیت شناختن فلسطین
ریتانیا تلاش نمایندگان پارلمان برای به رسمیت شناختن کشور فلسطین
روسیه فعالیت بزرگ‌ترین سازمان حقوق بشری را محدود می‌کند
مصر گوینده تلویزیون الجزیره به ۱۵ سال زندان محکوم شد
آمریکا عذرخواهی بایدن از متحدان خاورمیانه‌ای؛ واقعی یا از سر ناچاری
نامه‌هایی از زندانیان گولاگ‌

       جهانی سازی & حقوق اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی

جامعه بین المللی باید تداوم بازسازی در غزه را تضمین کند
فدراسیون بین المللی جامعه های حقوق بشر ۱۰ اکتبر ۲۰۱۴ مصر و نروژ روز ۱۲ اکتبر ۲۰۱۴ در قاهره میزبان کنفرانسی برای تمویل کنندگان بازسازی غزه پس از عملیات لبه محافظتی خواهند بود. طی این عملیات، نیروهای اسراییلی نوار غزه را از هوا، زمین و دریا بمباران کردند و بیش از ۱۰۰۰ تن را کشتند و خسارت گسترده ای به زیرساخت غیرنظامی وارد آوردند. خسارت شدیدی به ۱۸۰۰۰ واحد مسکونی وارد شده و بیش از ۱۰۰۰۰۰ تن بی خانمان شده اند. مدارس، بیمارستان ها و نیروگاه برق نیز به شدت صدمه دیده اند. پس از حمله های پیشین ارتش اسراییل، بخش اعظم زیرساخت و مسکن در غزه با استفاده از وجوه کمک بین المللی ساخته شده است. در این چارچوب، جامعه بین المللی باید حقوق بین المللی و حقوق بشر اساسی فلسطینیان را مورد بررسی قرار دهد تا احتمال تکرار چنین جنایت هایی را کاهش دهد.

بازگرداندن مسئله آوارگان فلسطینی
گروه بین المللی بحران ۹ اکتبر ۲۰۱۴ با افزایش شمار فلسطینیانی که تردید دارند مسئله آوارگان در چارچوب طرح دو کشور حل شود، رهبری فلسطین باید سعی کند به جوامع آوارگان فلسطینی جانی دوباره ببخشد و مدعی نمایندگی آنها بشود. زمانی که دیپلماسی از بن بست خارج شود، رهبری فلسطین در صورتی می تواند در مورد قرارداد صلح گفتگو کند و آن را به اجرا بگذارد که حمایت آوارگان یا حداقل رضایت آنها را به دست آورده باشد. آخرین گزارش گروه بین المللی بحران با عنوان بازگرداندن مسئله آوارگان فلسطینی به بررسی این موضوع می پردازد که در طرف فلسطینیان چه کار می توان کرد بدون این که منافع اساسی اسراییل از دست برود و احتمال به خطر افتادن قرارداد صلح آتی در اثر مسئله آوارگان فلسطینی کاهش یابد.

قاچاق مهاجران در صدر دستور کار کنفرانس در باره جنایت سازمان یافته
سازمان ملل ۶ اکتبر ۲۰۱۴ بنا به برآورد دفتر جرایم و مواد مخدر سازمان ملل، دو مسیر اصلی قاچاق مهاجران به اروپا و آمریکای شمالی سالانه در حدود ۷ بیلیون درآمد برای شبکه های قاچاق ایجاد می کند.
مخالفت اکثر کشورهای اتحادیه اروپا با طرح سهمیه‌‌بندی پناه‌جویان

    دفاع از حقوق بشر

آلخاندرا آنچیتا به عنوان گیرنده جایزه حقوق بشر مارتین آنالز انتخاب شد
فدراسیون بین المللی جامعه های حقوق بشر ۷ اکتبر ۲۰۱۴ این جایزه به مدافعان حقوق بشری اعطا می شود که تعهد عمیقی نشان داده اند و با خطر بزرگی روبرو هستند. امسال، جامعه بین المللی حقوق بشر خانم آلخاندرا آنچیتا را به این منظور انتخاب کرد. این جایزه که از حمایت گسترده شهر ژنو برخوردار است روز ۷ اکتبر ۲۰۱۴ اعطا می شود. آلخاندرا آنچیتا (مکزیک)، بنیانگذار و رییس اجرایی سازمان ProDESC، بیش از ۱۵ سال است که به همراه مهاجران، کارگران و جوامع بومی برای محافظت از زمین های آنها و حمایت از حقوق کارگری در مقابل شرکت های معدنی و انرژی فعالیت کرده است. هیات داوران این جایزه از ۱۰ سازمان های غیردولتی تشکیل می شود: عفو بین الملل، دیده بان حقوق بشر، حقوق بشر اول، فدراسیون بین المللی جامعه های حقوق بشر، سازمان جهانی مبارزه با شکنجه، فرانت لاین دیفندرز، کمیسیون بین المللی حقوقدانان، سرویس بین المللی حقوق بشر، هوریداکس، و گروه پروتستانی دیاکونی و توسعه

بحرین نبیل رجب را فوری و بدون قید و شرط آزاد کنید
فدراسیون بین المللی جامعه های حقوق بشر ۱۰ اکتبر ۲۰۱۴ بیش از ۱۰۰ سازمان و گروه حقوق بشر با امضای بیانیه ای خواهان آزادی فوری و بی قید و شرط نبیل رجب شدند که روز ۱ اکتبر ۲۰۱۴ در بحرین دستگیر شد. او که رییس مرکز حقوق بشر بحرین، مدیر مرکز حقوق بشر خلیج و نایب دبیرکل فدراسیون است، روز ۱ اکتبر ۲۰۱۴ برای تحقیقات به اداره تحقیقات کیفری، بخش مدیریت کل مبارزه با فساد و امنیت اقتصادی و الکترونیکی، احضار شد. این تحقیقات بیشتر مربوط به دو پیام توییتری بود که به ادعای مسوؤلان به وزارت کشور اهانت کرده بود. در یکی از پیام ها به تاریخ ۲۸ سپتامبر ۲۰۱۴ آمده بود: «بسیاری از مردان بحرینی که به تروریسم و داعش پیوستند از نهادهای امنیتی بودند و این نهادها اولین محل پرورش ایدیولوژیک آنها بوده است.»

مناطق مورد مناقشه در اروپای شرقی: فدا کردن حقوق بشر
فدراسیون بین المللی جامعه های حقوق بشر ۹ اکتبر ۲۰۱۴ در گزارشی که امروز با عنوان ارزیابی حمایت از حقوق بشر در مناطق مورد مناقشه اروپای شرقی منتشر شد، فدراسیون اعلام کرد: وضع مناطقی از اروپای شرقی که مورد مناقشه هستند منشا نقض جدی حقوق بشر است و قربانیان آن به عدالت دسترسی ندارند. پس از الحاق غیرقانونی کریمه به روسیه، شمار این مناطق به پنج رسیده است. به منظور چاره جویی برای خلأ قانونی، فدراسیون از جامعه بین المللی خواست بدون تاخیر این مناقشه ها را حل و فصل کنند و از حقوق بشر به عنوان پایه حل و فصل حمایت کنند. عبدالکریم لاهیجی، رییس فدراسیون، گفت: «قابل تحمل نیست که ۳/۳ میلیون تن که در این مناطق زندگی می کنند در مورد نقض حقوق بشر خود به عدالت دسترسی نداشته باشند.»

عربستان سعودی جلوگیری از مخالفت: کوشش برای خفه کردن جامعه مدنی
عفو بین الملل ۹ اکتبر ۲۰۱۴ فعالان مسالمت جوی حقوق بشر به طور منظم مورد آزار قرار می گیرند، مثل جانیان  دستگیر می شوند و در حبس با آنها بدرفتاری می شود. مسوؤلان عربستان سعودی حداکثر تلاششان را به کار می گیرند تا منتقدان را به خاموشی بکشانند. در گزارش کوتاهی که امروز با عنوان «جامعه حقوق مدنی و سیاسی عربستان سعودی»: پادشاهی عربستان چگونه فعالان حقوق بشر را ساکت می کند، وضعیت ۱۱ تن از اعضای «جامعه حقوق مدنی و سیاسی عربستان سعودی» ـ یکی از معدود سازمان های مستقل حقوق بشر ـ را شرح می دهد که به خاطر فعالیت حقوق بشری در سه سال گذشته زندانی شده اند یا در جریان محاکمه و در خطر به زندان رفتن هستند.

مصر انتقام جویی قانونی از مدافعان حقوق بشر باید پایان یابد!
فدراسیون بین المللی جامعه های حقوق بشر ۸ اکتبر ۲۰۱۴ شبکه حقوق بشر مدیترانه ای اروپا و برنامه نظارت بر حمایت از مدافعان حقوق بشر از تداوم حبس یارا سلام، مدافع حقوق بشر، و ۲۱ تن هم پرونده او از ماه جون تاکنون بر اساس قانون اعتراض ها نگرانی شدیدی ابراز کردند.

سری لانکا بررسی در سازمان ملل وعده های توخالی در باره حقوق را آشکار می کند
۷ اکتبر ۲۰۱۴ عفو بین الملل در آستانه بررسی کارنامه حقوق بشر سری لانکا اعلام کرد این کشور باید از دادن وعده های توخالی به جامعه بین المللی و مردم سری لانکا در باره بهبود وضع کماکان بد حقوق بشر در این کشور دست بردارد.
تابوت حقوق بشر به سوی سفارت آمریکا در فرانسه حمل شد

    زنان

آفریقای جنوبی زنان و دختران حامله بی جهت می میرند
عفو بین الملل ۹ اکتبر ۲۰۱۴ صدها زن و دختر حامله بی جهت می میرند. مرگ بعضی از این عده به دلیل ترس از آشکار شدن ابتلایشان به اچ آی وی در صورت درخواست خدمات مراقبت پیش از زایمان است. در گزارش مبارزه برای سلامت مادران: موانع مراقبت پیش از زایمان در آفریقای جنوبی شرح داده می شود که چگونه ترس بیماران از افشای راز و آزمایش اچ آی وی، نبودِ اطلاعات و مشکلات حمل و نقل به صورت مانعی در راه مراقبت زودهنگام پیش از زایمان عمل می کنند و سالانه در مرگ صدها مادر نقش دارند.
زنان مسلح کرد و جنگ برای صلح و حقوق مشروع
زنان بیشتر داوطلب مبارزه با «حکومت اسلامی» هستند

   کودکان

از هر چهار دختر نوجوان یک تن قربانی خشونت جسمانی است
یونیسف ۱۰ اکتبر ۲۰۱۴ در آستانه روز بین المللی کودکان دختر، آمار و ارقام مهمی که طی سال منتشر شده نشان می دهد که تقریبا یک چهارم دختران در سنین ۱۵ تا ۱۹ (در حدود ۷۰ میلیون) اعلام می کنند که از سن ۱۵ قربانی یکی از شکل های خشونت جسمانی بوده اند. در حدود ۱۲۰ میلیون دختر کمتر از ۲۰ سال (یکی از ۱۰ تن) در جهان آمیزش اجباری جنسی یا اقدامات دیگر جنسی اجباری را از سر گذرانده اند. از هر سه دختر نوجوان متاهل در سنین ۱۵ تا ۱۹ یک تن (۸۴ میلیون) قربانی خشونت عاطفی، جسمانی یا جنسی به دست شوهر یا همسرشان بوده اند. بیش از ۷۰۰ میلیون زن در سراسر جهان پیش از ۱۸ سالگی و در حدود ۲۵۰ میلیون پیش از ۱۵ سالگی ازدواج کرده اند.
جایزه صلح نوبل به دو فعال حقوق کودکان از آسیا اعطا شد
کایلاش ساتیارتی (برنده‌ی جایزه‌ی صلح نوبل): مبارزه برای حقوق کودکان در هند درافتادن با مافیا است

    فرهنگ و اندیشه

چه کسانی “داعش” را به وجود آوردند؟
منطقه و نیروهای دموکراتیک و طرفدار جدایی دولت و دین در چنبره رژیم های حاکم و اپوزیسیون اسلامی بنیادگرا
صنعت فرهنگ جنگ
اندیشه قرارداد اجتماعی در نزد سقراط
جهانی‌سازیِ امر بومی ـ نقدی بر رویکردهای بومی‌گرا

     آرمان شهر

کتاب‌خانه آنلاین حقوق بشر آرمان‌شهر
هدف از راه‌اندازی کتابخانه آنلاین حقوق بشر ایجاد جامع‌ترین پایگاه اطلاعاتی در این زمینه است. کوشش ما بر این است که تمام عهدنامه‌ها و اسناد حقوق بشری به زبان فارسی را در یک کتابخانه مجهز گرد آوریم. اسناد و مطالب موجود را از وبگاه‌های مختلف برگرفته‌ایم و در همه جا کوشیده‌ایم منبع نشر ترجمه آنها را ذکر و منبع اصلی این اسناد را نیز ارایه کنیم تا خواننده علاقه‌مند و آشنا به زبان دیگر بتواند از آن بهره ببرد.»

انتشارات آرمان‌شهر/ حقوق بشر و عدالت
در این بخش، مجموعه کتاب‌ها و جزوه‌های منتشر شده توسط آرمان‌شهر در این حوزه را به صورت آنلاین دریافت و مطالعه کنید.

گستره جهان
در این بخش  مجموعه انتشارات، مقاله‌ها، اسناد، اعلامیه‌ها و هرآن‌چه را از دیدگاه آرمان‌شهر به جهان و جهانیان تعلق دارد مطالعه کنید.

«هفت‌روز نامه های حقوق بشر» (افغانستان، ایران، بین المللی، تاجیکستان، و زنان) در خدمت اطلاع ‌رسانی مسئولانه گام بر می‌دارند اما محتوای خبرها لزوما تعیین ‌کننده خط مشی آرمان‌شهر نیست.»

منابع این شماره: اخبار روز، بی بی سی، دویچه وله، دیده بان حقوق بشر، رادیو بین المللی فرانسه، رادیو فردا، رادیو زمانه، عصر نو، عفو بین الملل، فدراسیون بین المللی جامعه های حقوق بشر، گروه بین المللی بحران، مرکز خبر سازمان ملل، یونیسف

هفت روز نامه بین المللی – شماره ۶۹

پیوست‌ها: