منبع: فدراسیون بین المللی جامعه های حقوق بشر

فدراسیون بین المللی جامعه های حقوق بشر مفتخر است که برای دومین سال پیاپی از جشنواره بین المللی فیلم زنان ـ هرات که امسال از ۸ تا ۱۴ نوامبر ۲۰۱۴ در هرات، افغانستان، برگزار خواهد شد، پشتیبانی می کند.

arton16405-fa263

 

این جشنواره را آرمان شهر/ OPEN ASIA، سازمان عضو فدراسیون بین المللی جامعه های حقوق بشر در افغانستان، و خانه فیلم رویا، برگزار می کنند. در بخش رسمی مسابقه ۴۲ فیلم به نمایش در خواهند آمد که یا زنان تولید کرده اند یا در باره حقوق زنان است. ۱۶ فیلم دیگر نیز در بخش خارج از مسابقه به نمایش در خواهند آمد.

عبدالکریم لاهیجی، رییس فدراسیون بین المللی جامعه های حقوق بشر، گفت: «این جشنواره فرصتی عالی برای تاکید بر نقش اساسی زنان در جامعه و بعضی از مشکلات رویاروی زنان در افغانستان و سراسر جهان ارایه می کند. احترام به حقوق زنان برای کارکرد درست و صلح آمیز جامعه ضروری است و فدراسیون بین المللی جامعه های حقوق بشر مفتخر است که در این ابتکار پیشگامانه شرکت داشته باشد.»

جشنواره اول در ۸ مارس ۲۰۱۳ به مناسبت روز جهانی زن آغاز شد. ۳۶ فیلم به نمایش در آمدند و بیش از ۱۵۰۰ تن و از جمله شمار زیادی از زنان افغان در آن حضور پیدا کردند. جشنواره دوم نیز بنا بود در همان روز نمادین آغاز شود، اما سرانجام به خاطر نامطمئنی سیاسی مربوط به انتخابات ریاست جمهوری افغانستان تا نوامبر به عقب افتاد.

برنامه جشنواره ۲۰۱۴ را در اینجا دریافت کنید