منبع: افغانستان امروز

نوری – هرات
چهارشنبه ۱۶- ۱۲- ۹۱
جشنواره بین المللی فیلم زنان هرات به مناسبت هشتم مارچ روز همبستگی زنان، فردا در ولایت هرات گشایش خواهد یافت.
قرار است از این پس هر سال یکبار شهر هرات، میزبان جشنواره فیلم زنان باشد. مسوولان برگزار کننده می گویند که هدف از تدویر این جشنواره، گرد هم آوردن زنان فیلم ساز و بخصوص کسانی است که در راستای اعاده حقوق زنان و موضوعات مرتبط حقوق بشری کار می کنند.
تقریبا مسوولیت تدویر این برنامه را زنان فیلم ساز افغان بر عهده دارند و تلاش می نمایند تا با داشته های علمی و هنری فیلمسازان با تجربه کشورهای دیگر جهان نیز آشنا شودند.
رویا سادات از فیلم‌سازان مشهور افغان و از اشتراک کننده گان این جشنواره می گوید که انتقال این تجربیات کشورهای دیگر می تواند باعث افزایش ظرفیت های کاری و حرفه ای سینماگران افغان شود.
خانم سادات می گوید:” در این جشنواره مهمانانی از کشورهای منطقه  اشتراک دارند. تجربیات خویش را شریک می سازیم. تبادل افکار صورت می گیرد. ”
خانم سادات می افزاید که تلاش می شود که در این فیستیوال بیشتر به دغدغه ها و چالشهای ی زنان نگاه و بحث شود. این برنامه بدون بخش رقابتی برگزار خواهد شد.
خانم سادات می افزاید:” سوژه باید به نحوی به قصه های زنانه اشاره کرده باشد، تاکید ما این است که بیشترین آثار ما آثار زنانه باشد. در کنار این برنامه می تواند باعث نزدیکی زنان سینماگر شود و مشکلات یکدیگر را درک کنیم و با هم همکاری و همیاری کنند.”
در جریان این برنامه قرار است که منتخبی از فیلم های کارگردان هایی از بیست کشور دنیا به نمایش گذاشته شوند. توجه بیشتر این جشنوار بر داستان های مستند و فیلم های داستانی با سوژه های زنانه و حقوق بشری است.