به نام خدای حق و عادل

فقط در یک حادثه: بیشتر از صد انسان کشته و زخمی! این عمق یکی از صد ها فاجعۀ است که ما هر روز باید شاهد آن باشیم . و شما، ای جنایت کاران، بدانید که الله )ج( بر خلاف وعدۀ اش عمل نخواهد کرد :

وَمَن یَقْتُلْ مُؤْمِن ا مُّتَعَمِّد ا فَجَزَآؤُهُ جَهَنَّمُ خَالِد ا فِیهَا وَغَضِبَ اللهّ عَلَیْهِ وَلَعَنَهُ وَأَعَدَّ لَهُ عَذَاب ا عَظِیم – النساء ۹۳

دشمنان انسان و انسانیت، یک بار دیگر، از جوانان و کودکان ما قربانی گرفتند تا باداران شان را خشنود و ملت درد دیده ما را به عزا و ماتم بنشانند. آیا بازی والیبال هم ربطی به سیاست های امریکا و غرب دارد؟ آیا نوجوانانی که برای تندرستی شان به ورزش رو می آورند و به تریاک و هیرویین نه می گویند به حکم طالبان و باداران شان محکوم به مرگ اند؟ آیا راه رفتن به بهشت برای طالبان تنها از مسیر کشتار مردمان بی دفاع و مؤمنین میسر شده است؟

وقتی خداوند کسانی را که مؤمنی را عمدا می کشد، به جهنم و عذاب عظیم وعده کرده است، شما چگونه می خواهید مسلمان بکشید و توقع رفتن به بهشت و رحمت خدا را نیز داشته باشید؟ به خدا ایمان بیاورید و بدانید که قتلِ عمدِ هر مؤمنی جنایتیست نا بخشودنی.

و اما از دولتی که تا هنوز نمی داند دوست و دشمنش کیست باید پرسید که عاملین و مسببین این همه کشتار، قساوت و بی رحمی ها را چه گونه نامگذاری و تعریف می کند؟ ما باید بدانیم که مسئولانه در پیشگاه خدا، تاریخ و مردم پاسخگو هستیم و نگذاریم کارد دشمن بیشتر ازین به استنخوان مردم فرو رود. نباید اجازه داد که خون بی گناهانِ بی دفاع هر روز سبب باجگیری بیشترِ مشتی از جنایتکارانی گردد که به آشامیدن خون بیگناهان عادت کرده اند . امنیت و تأمین عدالت برای ملتی که هر روز خانه، مسجد، مکتب، کوچه، بازارو حتی ورزشگاهش؛ قتلگاهی بدست دژخیمان است، یکی از اولویت هاییست که نباید با مصلحت کاری ها و اغماض از آن؛ خجالت و شرمساری تاریخ را خرید .

با تسلیت فراوان به همه بازماندگان شهدا و به ملتِ که جبرا محکوم به شهید پروریست!

مجتمع جامعۀ مدنی افغانستان