لوگو

۱۹/۹/۱۳۹۳ برابر با ۱۰/۱۲/۲۰۱۴

بنیاد آرمان شهر / OPEN ASIA برندگان سومین دور جایزه بین المللی صلح سیمرغ را طی مراسم باشکوهی امروز در شهر کابل اعلام کرد. در این دور جشنواره از فعالیت هنرمندان عرصه موسیقی در کشورهای افغانستان، ایران و تاجیکستان تقدیر به عمل آمد. نام هنرمندانی که تندیس لاجوردین صلح سیمرغ را به خود اختصاص دادند بدین قرار است:

افغانستان: “ارکستر جوانان انستیتوت ملی موسیقی افغانستان” به دلیل تربیت نسلی جدید از دختران و پسران و همچنان توجه به موسیقی افغانستان و جهان؛ و خانم زرسانگه برای یک عمر فعالیت هنری، به خاطر زنده نگاه داشتن صدای زن در افغانستان با وجود همه محدودیت ها و دعوت او به صلح از طریق موسیقی.

tandis

ایران: استاد محمد رضا شجریان به دلیل یک عمر فعالیت هنری و حضور همواره شان در کنار مردم؛ و گروه موسیقی رستاک به دلیل توجه به موسیقی محلیِ اقوام و زبان های مختلف ایران، حضور پررنگ زنان در این گروه و انتشار شادی در بین مردم.

تاجیکستان: مرکز فلک و رییس و بنیان گذار این مرکز آقای دولت مند خال به دلیل ایجاد این نهاد و تلاش برای حفظ میراث موسیقی فلک و ترویج آگاهانه ادبیات کهن و نوین از طریق این نوع موسیقی؛ خانم گلچهره صادق‌وا” مادر هنر موسیقی تاجیکستان به خاطر یک عمر فعالیت هنری؛ و آقای دلیر نظر نیز به پاس مقاومت فرهنگی و تلاش برای زنده نگاه داشتن میراث ادبی از طریق موسیقی مدرن و ترکیب موسیقی پاپ و جاز با موسیقی محلی تاجیکستان.

دبیر خانه سومین دور این جایزه برای همه این فرهیختگان آرزوی موفقیت های بیشتر دارد.

بنیاد آرمان شهر / OPEN ASIA جایزه بین المللی صلح سیمرغ را در سال ۲۰۰۹ تأسیس کرد. این جایزه در دور اول به شاعران و نویسندگان منطقه اهدا شد و در دور دوم خود از فعالیت ناشران مستقل افغانستان و کتابخانه ملی تاجیکستان و همچنین وزارت فرهنگ این کشور به پاس ایجاد خانه ای بزرگ برای کتاب و فعالیت های نشراتی تقدیر کرد.

این جایزه هر سی ماه یک بار به اهل هنر و فرهنگی که در راه صلح و دوستی فعالیت دارند اهدا می شود.

بنیاد آرمان شهر / OPEN ASIA در سال ۱۹۹۶ در زمان جنگ داخلی تاجیکستان تأسیس شد. این نهاد در طول ۱۸ سال گذشته دست به ابتکارها و فعالیت های فرهنگی و حقوق بشری زیادی در قلب آسیا زده است.

دبیرخانه سومین دور جایزه بین المللی صلح سیمرغ

arman shar logo

بنیاد آرمان شهر/ OPEN ASIA

 تماس: openasiafrance@gmail.com

وبسایت: https://openasia.org/

شماره های تماس: افغانستان: ۰۰۹۳۷۰۰۴۲۷۲۴۴

فرانسه: ۰۰۳۳۶۶۲۱۵۳۲۹۷

بیانیه پ د ف : بیانیه مطبوعاتی سومین دور جایزه بین المللی صلح سیمرغ

پیوست‌ها: