haftFD0F7248-4274-4223-9493-93AA1167D4D1_w640_s

سوگواری در پی/ کشتار کودکان در پاکستان/ عکس: رویترز در وبگاه رادیو فردا

  موارد نقض فاحش حقوق بشر

«۶۶ خبرنگار» در سال ۲۰۱۴ کشته شدند

نهادهای دولتی

پاکستان اعدام راه مقابله با تروریسم نیست
۱۹ دسامبر ۲۰۱۴ عفو بین الملل امروز، در پی اعدام دو تن در پاکستان برای اولین بار پس از ۲۰۱۲، اعلام کرد: از سر گیری مجازات اعدام پاسخی برای مقابله با تروریسم در پاکستان نیست و فقط به چرخه خشونت تداوم می بخشد. گزارش خبری: پاکستان در واکنش به کشتار کودکان توسط طالبان ممنوعیت اعدام را لغو کرد
ترکیه یورش امنیتی به رسانه‌های مخالف اردوغان
اسراییل حمله هوایی به غزه در بحبوحه افزایش تنش ها در منطقه
نیجریه ده ها سرباز ارتش به اعدام محکوم شدند
روسیه احتمال محکومیت وبلاگ نویس به ده سال زندان

عوامل غیردولتی

پاکستان حمله طالبان به مدرسه پیشاور جنایت جنگی است
۱۷ دسامبر ۲۰۱۴ فدراسیون بین المللی جامعه های حقوق بشر امروز اعلام کرد کشتار بیش از ۱۳۰ کودک در حمله طالبان به مدرسه زیر مدیریت ارتش در پیشاور پاکستان جنایت جنگی است و مسؤولان آن باید پاسخگو باشند. رییس فدراسیون، عبدالکریم لاهیجی، گفت: «گرچه مدرسه مورد حمله به ارتش وابسته است، دانش آموزان آن غیرنظامی محسوب می شوند و بر اساس کنوانسیون های ژنو تحت حمایت قرار دارند.» طالبان بارها بی اعتنایی خود به حقوق غیرنظامیان، به ویژه زنان، را اعلام کرده و به نقض حقوق بین المللی حقوق بشر و حقوق بین المللی بشردوستانه ادامه می دهد. فدراسیون از دولت پاکستان می خواهد کسانی را که به این حمله ها دست می زنند پیگرد کند و اصرار دارد که تا زمانی که طالبان به حقوق بین المللی و اساسی ترین حقوق غیرنظامیان احترام نگذارند نمی توان وارد هیچ گفتگوی سیاسی با آنها شد. گزارش خبری: بیش از ۱۴۰ کشته در گروگان‌گیری مدرسه‌ای در پیشاور
نیجریه اعضای گروه «بوکوحرام» دستکم ۱۸۵ زن و کودک را ربودند

     عدالت

وعده پشتیبانی قاطع از دادگاه بین المللی جزایی در مجمع کشورهای عضو
فدراسیون بین المللی جامعه های حقوق بشر ۱۹ دسامبر ۲۰۱۴ سیزدهمین نشست مجمع کشورهای عضو اساسنامه دادگاه بین المللی جزایی روز ۱۷ دسامبر پس از ۱۰ روز بحث به پایان رسید. با وجود کوشش مسؤولان کنیایی برای تمرکز بحث ها گردِ انتقاد از دادگاه و دادستان آن، کشورهای متعددی از مناطق مختلف، به ویژه آفریقا، پشتیبانی خود را از دادگاه بین المللی جزایی و اهمیت استقلال آن از مداخله سیاسی ابراز کردند. فدراسیون بین المللی جامعه های حقوق بشر از کشورهای عضو خواست پشتیبانی خود را با اقدامات مشخص نشان دهند. صدیقی کبا، رییس تازه انتخابی مجمع کشورهای عضو، وزیر دادگستری سنگال و رییس افتخاری فدراسیون، در اولین سخنرانی خود و در سراسر این نشست عزم خود را برای دفاع از اصول و ارزش های دادگاه و ایجاد نزدیکی بین دادگاه و تمام مناطق از جمله آفریقا ابراز کرد. شماری از کشورهای آفریقایی، از جمله جمهوری آفریقای مرکزی، ساحل عاج، گامبیا، گینه، غنا، سنگال، سیرالیون و آفریقای جنوبی پشتیبانی قاطع خود را از فعالیت دادگاه ابراز کردند.

چرا اتحادیه‏ اروپا نباید مانع عضویت فلسطین در دادگاه بین المللی جزایی شود؟
فدراسیون بین المللی جامعه های حقوق بشر ۱۶ دسامبر ۲۰۱۴ موضع گیری مشترک سازمان های عفو بین الملل، برودرلیک دِلِن، امداد مسیحی، فدراسیون بین المللی جامعه های حقوق بشر، دیده بان حقوق بشر و پاکس کریستی فلاندرز: تداوم معافیت از مجازات برای جرایم جدی ارتکابی در درگیری اسراییل ـ فلسطین اعتماد لازم برای برقراری صلح پایدار و عادلانه را از بین برده است. اما پیوستن فلسطین یا اسراییل به دادگاه بین المللی جزایی می تواند عدالت بین المللی برای قربانیان جنایت های جنگی و جنایت های علیه بشریت در هر دو طرف را تضمین کند. اسراییل می گوید قصد ندارد عضو دادگاه شود. مقامات فلسطینی با وجود این که قول عضویت داده اند اقدام خود را به عقب می اندازند. اسراییل، ایالات متحده امریکا و کشورهای دیگر فلسطین را زیر فشار گذاشته اند تا پذیرش صلاحیت دادگاه بین المللی جزایی را دنبال نکند. اتحادیه‏ اروپا که در موارد دیگر (مثل سودان، سوریه، جمهوری دمکراتیک خلق کره و لیبی) از حامیان پایان دادن به معافیت از مجازات است، به فلسطین هشدار داده تا «از جایگاه خود در سازمان ملل خلاقانه استفاده کند و دست به اقدامی نزند که به دوری بیشتر از راه حل از طریق مذاکره بیانجامد.» علاوه بر این، اعضای برجسته اتحادیه‏ اروپا از جمله بریتانیا و فرانسه به طور آشکار با اقدام فلسطین برای دستیابی به عضویت دادگاه بین المللی جزایی مخالفت کرده اند.
قطعنامه سازمان ملل: اسراییل باید به لبنان غرامت بپردازد
حذف حماس از فهرست گروه‌های تروریستی به دست دادگاه حقوق بشر

       حقوق مدنی و سیاسی

 رکوردِ شمار آرای موافق با تعلیق کامل مجازات اعدام
۱۹ دسامبر ۲۰۱۴ فدراسیون بین المللی جامعه های حقوق بشر اعلام کرد که از تصویب قطعنامه ۱۸ دسامبر مجمع عمومی سازمان ملل در مورد تعلیق مجازات اعدام در سراسر جهان با افزایش کشورهای موافق استقبال می کند. عبدالکریم لاهیجی، رییس فدراسیون که عضو ائتلاف جهانی علیه مجازات اعدام است، گفت: «امروز، اکثریت قاطع کشورها تعهد خود به الغای مجازات اعدام در سراسر جهان را مورد تاکید قرار دادند. این رأی نشانه مقطعی مهم در مسیر جهان به سوی الغای این رفتار ظالمانه، تحقیرآمیز و غیرانسانی است. فدراسیون بین المللی جامعه های حقوق بشر اقلیت مخالف را فرا می خواند تا به حرکت تاریخ به سوی الغای مجازات اعدام بپیوندند.» قطعنامه تعلیق که از سال ۲۰۰۷ تاکنون هر دو سال یک بار به تصویب رسیده است، هر بار آرای مثبت بیشتری دریافت می کند. آرای امسال به قطعنامه رکورد به شمار می روند: ۱۱۷ رأی موافق (با افزایش ۶ رأی در مقایسه با ۲۰۱۲)، ۳۸ رأی مخالف (با کاهش ۳ رأی در مقایسه با ۲۰۱۲) و ۳۴ رأی ممتنع (برابر با ۲۰۱۲).

اسراییل انزوای تحسین برانگیز
آونری نیوز ۲۰ دسامبر ۲۰۱۴ یوری آونری ـ در حدود ۱۰۰۰ شخصیت اسراییلی فراخوانی را خطاب به پارلمان های اروپایی امضا کرده اند و از آنها خواسته اند دولت هایشان کشور فلسطین را به رسمیت بشناسند. امضاکنندگان که من هم جزو آنها هستم، شامل مسؤولان پیشین از جمله وزرا، اعضای پارلمان اسراییل، دیپلمات ها، و ژنرال ها، هنرمندان، بازرگانان، نویسندگان و شعرا از جمله سه تن نویسنده برجسته اسراییل هستند. به اعتقاد ما، استقلال مردم فلسطین در کشور خودشان، در کنار اسراییل، پایه صلح است. راست افراطی که در سالهای اخیر در اسراییل حاکم بوده، نظر مخالف دارد و چون می خواهد سراسر سرزمین های بین دریای مدیترانه و رود اردن را به «کشور مردم یهودی» تبدیل کند، تشکیل کشور فلسطین را به طور کامل رد می کند. انتخاب بین دو چیز است. کشور فلسطین در کرانه باختری و نوار غزه، به پایتختی بیت المقدس شرقی، پیمان صلح اسراییل ـ فلسطین، پایان اشغال، صلح بین اسراییل و کلّ جهان عرب و مسلمان از یک طرف و اسراییل بزرگ، ادامه اشغال یا الحاق، شهرک سازی های بیشتر و پاکسازی قومی، جنگ دایمی. اسراییل باید انتخاب کند. جهان هم همین طور.  گزارش های خبری: استقبال رو به رشد کشورها از به رسمیت شناخته شدن فلسطین ؛ فلسطینی‌ها پیش‌نویس قطعنامه صلح با اسراییل را ارائه کردند

 کره جنوبی ممنوعیت حزب سیاسی نشانه دیگری از کاهش فضای  آزادی بیان است
۱۹ دسامبر ۲۰۱۴ عفو بین الملل امروز اعلام کرد: حکم دادگاه قانون اساسی در کره جنوبی برای انحلال یک حزب سیاسی مخالف می تواند پیامدهای نامطلوبی برای آزادی بیان و تشکل در این کشور داشته باشد. پس از این که دولت حزب متحد ترقیخواه را متهم به حمایت از کره شمالی کرد، این دادگاه حکم داد که این حزب «نظم دمکراتیک اساسی» کشور را نقض کرده است. این حکم همچنین صلاحیت تمام نمایندگان پارلمانی این حزب را به عنوان نماینده حزب لغو کرد.

       جهانی سازی & حقوق اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی

عراق شرایط بد زمستانی کمبودهای شدید در امداد بشردوستانه را برای هزاران آواره به نمایش می گذارند
۱۹ دسامبر ۲۰۱۴ عفو بین الملل اعلام کرد: نبودِ هماهنگی و کمبود شدید در امداد بشردوستانه باعث رنج و مشقت غیرقابل  توصیفی برای بسیاری از ۹۰۰۰۰۰ آواره درگیری در عراق شده است که در اقلیم کردستان پناه گرفته اند. نمایندگان این سازمان که به تازگی از اقلیم کردستان بازگشته اند ملاحظه کرده اند که بسیاری از آوارگان از امکانات ضروری برای بقا در زمستان مثل پتو، لباس گرم و وسایل گرمایی بی بهره اند. هزاران تن در اردوگاه های کم امکان یا مجموعه های غیررسمی در شرایط سختی به سر می برند.

یونان گزارش از نقض حقوق بشر ناشی از برنامه ریاضت اقتصادی پرده برمی دارد
۱۸ دسامبر ۲۰۱۴ فدراسیون بین المللی جامعه های حقوق بشر و سازمان عضو آن جامعه حقوق بشر یونان با انتشار گزارش تنزل سطح حقوق بشر: بهای ریاضت اقتصادی در یونان اعلام کردند: اقدامات ریاضتی در واکنش به بحران اقتصادی تاثیر منفی بر حقوق بشر، مثل حق کار و بهداشت، گذاشته اند و آزادی های اساسی را در یونان محدود کرده اند. این گزارش یافته های هیأت تحقیق سازمان های ما در ژانویه ۲۰۱۴ را جمعبندی کرده است و کشوری را به نمایش می گذارد که در آن رنج و مشقت اقتصادی و ریاضت حقوق بشر و موازین دمکراتیک را در بخش های مختلف، از حقوق اجتماعی و اقتصادی تا حقوق مدنی و سیاسی را مورد تهدید قرار داده است. این گزارش همچنین از خطرهای نهفته در سیاست هایی که تاثیر منفی بر جامعه را نادیده گرفته اند پرده بر می دارد و به مسؤولیت های نهادهای ملی و بین المللی، به ویژه اتحادیه‏ اروپا و کشورهای عضو آن را در موارد نقض حقوق بشر اشاره می کند. گزارش نتایجی را مطرح کرده است که اعتبارشان فراتر از یونان است و شامل تمام کشورهایی می شود که در واکنش به رکود اقتصادی کمک اقتصادی دریافت کرده اند.

ازبکستان بانک جهانی کار اجباری را مورد تحقیق قرار دهد
دیده بان حقوق بشر ۱۷ دسامبر ۲۰۱۴ کمپین پنبه امروز اعلام کرد: نهاد ناظر بانک جهانی باید این موضوع را که پروژه های بانک به کار  اجباری در ازبکستان کمک می کنند مورد تحقیق قرار دهد. کمپین پنبه که ائتلافی از سازمان های حقوق بشر، کارگری، سرمایه گذار و بازرگانی متعهد به پایان دادن به کار اجباری در بخش پنبه ازبکستان است، از فراخوان های گروه های مستقل ازبکستان در نامه نوامبر ۲۰۱۴ به هیأت بازرسی حمایت کرده است. دولتمردان ازبکستان سالانه یک میلیون شهروند را به زور برای برداشت پنبه به کار می گیرند و هیأت بازرسی بانک جهانی قصد دارد تا ۱۹ دسامبر مشخص کند که پروژه های آن به سیستم کار اجباری کمک می کنند یا خیر.
آمریکا تظاهرات سراسری مردم برای “برابری و عدالت”
بلژیک تظاهرات علیه پیمان تجارت آزاد میان اروپا و آمریکا 

   حقوق نسل سوم: توسعه، صلح، محیط زیست…

دستاورد نشست تغییرات آب و هوایی در لیما: یک توافق ضعیف
مدافعان محیط زیست از «توافق لیما» راضی نیستند
کلمبیا شورشیان فارک آتش بس یکجانبه اعلام کردند 

     دفاع از حقوق بشر

کنیا قوانین امنیتی باید ملغا شوند
فدراسیون بین المللی جامعه های حقوق بشر ۱۹ دسامبر ۲۰۱۴ در پی تصویب لایحه قوانین امنیتی ۲۰۱۴ و امضای آن به دست ریاست جمهوری، امروز فدراسیون و سازمان عضو آن در کنیا نگرانی عمیق خود را ابراز کردند. این قانون، به شکل کنونی آن، مقرراتی را در بر می گیرد که تعهدات کنیا در قانون اساسی سال ۲۰۱۰ و عهدنامه های حقوق بشر جاری منطقه ای را نقض می کند.

مصر درخواست اقدام فوری در آستانه دادگاه استیناف یارا سلام
فدراسیون بین المللی جامعه های حقوق بشر ۱۹ دسامبر ۲۰۱۴ رییس فدراسیون و دبیر کل سازمان جهانی مبارزه با شکنجه با امضای نامه ای در چارچوب فعالیت های مشترک برنامه نظارت بر حمایت از مدافعان حقوق بشر از گزارشگر ویژه سازمان ملل برای مدافعان حقوق بشر، گزارشگر ویژه مدافعان حقوق بشر در آفریقا، رییس گروه تحقیق در باره حبس های خودسرانه، گزارشگر ویژه سازمان ملل برای ترویج آزادی عقیده و بیان و گزارشگر ویژه سازمان ملل برای آزادی گردهمایی و تشکل درخواست کردند در آستانه محاکمه خانم یارا سلام، مسؤول عدالت انتقالی در موسسه ابتکار حقوق شخصی مصر اقدام کنند.

آذربایجان فراخوان برای پایان دادن به سرکوب مدافعان حقوق بشر
فدراسیون بین المللی جامعه های حقوق بشر ۱۸ دسامبر ۲۰۱۴ رییس فدراسیون و دبیر کل سازمان جهانی مبارزه با شکنجه با امضای نامه ای در چارچوب فعالیت های مشترک برنامه نظارت بر حمایت از مدافعان حقوق بشر خطاب به ریاست جمهوری آذربایجان الهام علی اف سرکوب مدافعان حقوق بشر را به شدت محکوم و اعلام کردند: در سال ۲۰۱۴، با وجود آزادی دو تن از این مدافعان، پنج تن دیگر دستگیر شده و در حبس خودسرانه پیش از محاکمه به سر می برند. دو تن دیگر نیز در مه ۲۰۱۴ در دادگاه جرایم حاد به ۵/۵ و ۵/۳ سال زندان محکوم شدند. در مجموع ۸ مدافع حقوق بشر در زندان به سر می برند.

سودان جنوبی نامه سرگشاده: اتحادیه‏ اروپا باید توقف چرخه خشونت و معافیت از مجازات را هدف بگیرد
۱۷ دسامبر ۲۰۱۴ فدراسیون بین المللی جامعه های حقوق بشر با ارسال نامه ای به نماینده عالی امور خارجی اتحادیه‏ اروپا و نماینده ویژه این اتحادیه برای شاخ آفریقا گزارشی را با عنوان نگرانی ما از بدترین وضعیت است: توقف چرخه خشونت و معافیت در سودان  جنوبی برای جلوگیری از آشوب ارسال کرد. این گزارش در پی اعزام هیأتی در نوامبر ۲۰۱۴ برای ارزیابی وضعیت حقوق بشر در سودان جنوبی یک سال پس از بروز درگیری در دسامبر ۲۰۱۳ تهیه شده است. فدراسیون به این نتیجه رسیده است که دولت سودان جنوبی و ارتش رهایی بخش خلق سودان جنوبی به توافق قابل توجه سیاسی نرسیده اند و غیرنظامیان هنوز در وضعیت ناامنی شدید زندگی می کنند که احتمال دارد در هفته های آینده بدتر شود.

بحرین افزایش استفاده از سرکوب قضایی علیه مخالفان
فدراسیون بین المللی جامعه های حقوق بشر ۱۷ دسامبر ۲۰۱۴ آزار قضایی رویه معمول سرکوب مخالفان در بحرین شده است. روز ۹ دسامبر، زینب الخواجه به خاطر پاره کردن عکس پادشاه بحرین در سال ۲۰۱۲ به اتهام «تخریب اموال دولتی» به ۱۶ ماه زندان محکوم شد. او روز ۴ دسامبر به اتهام توهین به شاه به سه سال زندان محکوم شده بود. روز ۱ دسامبر، مریم الخواجه به اتهام حمله به پلیس در فرودگاه منامه به طور غیابی به ۱ سال زندان محکوم شد. مدافع سرشناس حقوق بشر عبدالهادی الخواجه از آپریل ۲۰۱۱ حبس ابد را می گذراند. نبیل رجب هنوز با اتهام توهین به یک نهاد عمومی و ارتش از طریق توییتر روبرو است که مجازات آن تا ۶ سال زندان است. حکم پرونده او در ۲۰ ژانویه ۲۰۱۵ صادر می شود و او در حال حاضر از سفر به خارج منع شده است. مدافع دیگر حقوق بشر قادا جمشیر در پی آزادی از زندان پس از ۱۰ هفته بلافاصله به زندان افتاد. فدراسیون از دولتمردان بحرین می خواهد فوری به آزار قضایی مدافعان حقوق بشر و فعالان صلح جو پایان دهند.

اوکراین تحقیق دقیق تر در مورد حمله ها لازم است
دیده بان حقوق بشر ۱۹ دسامبر ۲۰۱۴ مسؤولان اوکراین باید تحقیقات بیشتری در باره اتهام مسؤولیت نیروهایشان در حمله های کور در شرق اوکراین انجام دهند. تحقیقات اولیه دولت به این نتیجه رسیده که نیروهای اوکراینی مسؤول حمله های ثبت شده به دست دیده بان حقوق بشر نبوده اند. اما تحقیقات دولت در باره حمله هایی با استفاده از راکت های بدون هدایت تنها بر اساس اسناد سازمان مسؤول عملیات نظامی در شرق اوکراین انجام شده و مدارک قانونی در محل را مورد بررسی قرار نداده است.

کره جنوبی فروش گاز اشک آور به ترکیه را متوقف کنید
۱۵ دسامبر ۲۰۱۴ عفو بین الملل اعلام کرد که دولتمردان کره جنوبی باید فوری ارسال مقدار زیادی گاز اشک آور را به ترکیه متوقف کنند چون نیروهای امنیتی ترکیه بارها از تجهیزات کنترل شورش برای سرکوب معترضان صلح جو سوء استفاده کرده اند.

هجوم کشورها برای پیوستن به پیمان تجارت اسلحه
۱۹ دسامبر ۲۰۱۴ عفو بین الملل امروز اعلام کرد: هجوم کشورها برای پیوست به این پیمان نشانه حمایت قاطع از حرکت تاریخی برای مهار تجارت غیر مسؤولانه اسلحه است. تاکنون ۱۲۸ کشور این پیمان را امضا و ۶۰ کشور آن را تصویب کرده اند. کشورهای تصویب کننده کشورهای عضو متعاهد پیمان خواهند شد.

گزارش شکنجه در آمریکا؛ واکنش فعالان حقوق بشر
کوبا: مدافعان حقوق بشر خواهان آزادی همه زندانیان سیاسی شدند
کارت زرد اتحادیه اروپا به ترکیه پس از دستگیری گسترده روزنامه‌نگاران
اسپانیا تظاهرات علیه محدود شدن آزادیها
آمریکا فاش کردن جنایت”سیا” کافی نیست؛ مرتکبین باید در مقابل دادگاه قرار گیرند
مجمع عمومی خواهان ارجاع پرونده کره شمالی به دادگاه لاهه شد

     زنان

بزرگداشت کنوانسیون رفع تبعیض علیه زنان CEDAW در ۳۵امین سالگشت تصویب آن
فدراسیون بین المللی جامعه های حقوق بشر ۱۶ دسامبر ۲۰۱۴ به مناسبت سی و پنجمین سالگشت تصویب کنوانسیون بین المللی رفع همه اشکال تبعیض علیه زنان (CEDAW)، فدراسیون در روز ۱۸ دسامبر ۲۰۱۴  شماری از امکانات خلاق که دانشجویان دانشکده هنرهای تزیینی پاریس طراحی کرده اند در اختیار عموم قرار می دهد. کنوانسیون رفع همه اشکال تبعیض علیه زنان مرجع جهانی حمایت از حقوق زنان است. این کنوانسیون در سال ۱۹۷۹ در مجمع عمومی سازمان ملل تصویب شد و اکثریت بزرگی از کشورهای جهان آن را به تصویب رسانده اند. بر اساس مقررات آن، مدافعان حقوق زنان پیشرفت های بزرگی در کشورهایشان به دست آورده اند: الغای قوانین تبعیض آمیز، افزایش نمایندگی زنان در نهادهای سیاسی، تصویب سن حداقل قانونی برای ازدواج، دسترسی به وسایل پیشگیری از بارداری، ممنوعیت ختنه زنان… فدراسیون در سالگشت این کنوانسیون، پوستر، متن مصور کنوانسیون و شماری کارت پستال منتشر می کند.

بیانیه عمومی در باره محو خشونت علیه زنان در آفریقای شمالی و خاورمیانه
فدراسیون بین المللی جامعه های حقوق بشر ۱۸ دسامبر ۲۰۱۴ «ما اعضای سازمان های زنان و حقوق بشر در تونس، الجزایر، لیبی و مصر که در تاریخ ۹ و ۱۰ دسامبر ۲۰۱۴ در سمینار منطقه ای «بهترین روش های مبارزه با خشونت علیه زنان» که به ابتکار جامعه دمکراتیک زنان تونس (ATFD)، جمعیت بیتی، فدراسیون بین المللی جامعه های حقوق بشر و شبکه حقوق بشر اروپا ـ مدیترانه در پایان ۱۶ روز فعالیت بین المللی علیه خشونت جنسیتی و روز حقوق بشر در شهر تونس برگزار شد؛ پس از تبادل تجربه ها و آموزش بهترین روش های مبارزه با خشونت علیه زنان و در پی بحث های عمیق در باره شرایط اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی و خطرهای ناشی از جنبش های محافظه کار و ارتجاعی که از دین استفاده می کنند و حقوق زنان و حرکت به سوی برابری، دمکراسی و تحقق کامل حقوق بشر و حقوق شهروندی را تهدید می کنند؛ از کوشش های زنان و مردان مدافع حقوق بشر و نیز تمام کسانی که سال ها خستگی ناپذیر برای کسب برابری، آزادی و دمکراسی مبارزه کرده اند در حمایت از زنان استقبال می کنیم.»
آمریکا یک زن مسئول اصلی برنامه‌ شکنجه ‌در سازمان سیا
هند زنان برای مقابله با تجاوز آموزش می‌بینند
عراق خشونت علیه زنان در کردستان
“تجاوز در بستر زناشویی” و سکوت قانون
ده زن انقلابی که کمتر آنان را می‌شناسند

     کودکان

عکس سال یونیسف: کودکان به جای مانده از گردشگران سکس
رادیو زمانه ۱۸ دسامبر ۲۰۱۴  پدران غربی‌شان فقط در پی سکس ارزان‌قیمت بودند و مادرانشان به‌عنوان “فاحشه” شناخته شده‌اند. این سرنوشت بیرحم کودکان فیلیپینی در محله‌های توریستی این کشور است که با لنز دوربین اینزا کاترینا هاگِمن (Insa Cathérina Hagemann) و اشتفان فینگر (Stefan Finger) دو عکاس آلمانی به تصویر کشیده شده است.

     فرهنگ و اندیشه

گفتگوی دو متفکر دربارۀ آیندۀ کمونیسم، سرمایه داری و دموکراسی
هژمونی اکثریت، حذف اقلیت‌ها از خاورمیانه 

     آرمان شهر

کتاب‌خانه آنلاین حقوق بشر آرمان‌شهر
هدف از راه‌اندازی کتابخانه آنلاین حقوق بشر ایجاد جامع‌ترین پایگاه اطلاعاتی در این زمینه است. کوشش ما بر این است که تمام عهدنامه‌ها و اسناد حقوق بشری به زبان فارسی را در یک کتابخانه مجهز گرد آوریم. اسناد و مطالب موجود را از وبگاه‌های مختلف برگرفته‌ایم و در همه جا کوشیده‌ایم منبع نشر ترجمه آنها را ذکر و منبع اصلی این اسناد را نیز ارایه کنیم تا خواننده علاقه‌مند و آشنا به زبان دیگر بتواند از آن بهره ببرد.»

انتشارات آرمان‌شهر/ حقوق بشر و عدالت
در این بخش، مجموعه کتاب‌ها و جزوه‌های منتشر شده توسط آرمان‌شهر در این حوزه را به صورت آنلاین دریافت و مطالعه کنید.

گستره جهان
در این بخش  مجموعه انتشارات، مقاله‌ها، اسناد، اعلامیه‌ها و هرآن‌چه را از دیدگاه آرمان‌شهر به جهان و جهانیان تعلق دارد مطالعه کنید.

«هفت‌روز نامه های حقوق بشر» (افغانستان، ایران، بین المللی، تاجیکستان، و زنان) در خدمت اطلاع ‌رسانی مسئولانه گام بر می‌دارند اما محتوای خبرها لزوما تعیین ‌کننده خط مشی آرمان‌شهر نیست.»

منابع این شماره: اخبار روز، بی بی سی، دویچه وله، دیده بان حقوق بشر، رادیو بین المللی فرانسه، رادیو فردا، رادیو زمانه،عفو بین الملل، فدراسیون بین المللی جامعه های حقوق بشر، یورو نیوز

هفت روز نامه بین المللی – شماره ۷۹

پیوست‌ها: