haft15481459337_448041b9de_z_1_

ویرانه های غزه در پی حمله های اسراییل/ عکس: فدراسیون بین المللی جامعه های حقوق بشر

  موارد نقض فاحش حقوق بشر

سازمان گزارشگران بدون مرز: ۶۶ روزنامه‌نگار در سال ۲۰۱۴ کشته شدند

نهادهای دولتی

عربستان سعودی تعویق شلاق رایف بدوی به دلایل پزشکی وحشیانه بودن این مجازات را آشکار کرد
۱۶ ژانویه ۲۰۱۵ عفو بین الملل مطلع شده که مجازات شلاق رایف بدوی امروز به دلایل پزشکی اجرا نشده است. پزشک پس از معاینه او به این نتیجه رسیده که زخم های او هنوز بهبود نیافته و نمی تواند یک دور دیگر شلاق را در این وضع تحمل کند و توصیه کرده که شلاق زدن او یک هفته به تعویق بیافتد.
عربستان سعودی یک زن را در ملاءعام در مکه سر برید

ترکیه دولت مظنون به حمایت تسلیحاتی از تروریست‌های القاعده
دویچه وله ۱۷ ژانویه ۲۰۱۵ یک گروه هکر از ترکیه، در شبکه توئیتر با انتشار اسناد محرمانه‌ مربوط به گزارش ژاندارمری شهر آدانا، از چگونگی عملیات ارسال تسلیحات نظامی این کشور به شبکه‌ القاعده برای جنگ علیه بشار اسد در سوریه پرده برداشت.
«مخالفت شدید» آمریکا با تحقیقات جنایی دیوان لاهه در مورد اسراییل

عاملان غیردولتی

نیجریه تصاویر ماهواره‌ای قتل‌عام مردم توسط بوکوحرام
نیجریه راه خونین بوکو حرام
عراق پرتاب دو جوان از بلندی به اتهام همجنسگرایی
سوریه داعش در سوریه ‘۱۵ نفر را در ملاء عام اعدام کرد’
آمریکا آزادی بیان و برکناری مجری با سابقه سی‌ان‌ان پس از انتقاد از اسراییل

     عدالت

فلسطین دادگاه بین المللی جزایی تحقیقات مقدماتی را در باره وضعیت در فلسطین آغاز کرد
فدراسیون بین المللی جامعه های حقوق بشر ۱۶ ژانویه ۲۰۱۵ سازمان های ما [فدراسیون بین المللی و سازمان های عضو آن در فلسطین، مرکز الحق، مرکز المیزان و مرکز حقوق بشر فلسطین] از آغاز تحقیقات مقدماتی دادستان دادگاه بین المللی جزایی در باره وضعیت در فلسطین استقبال می کنند. عبدالکریم لاهیجی، رییس فدراسیون، گفت: «امروز ما با تداوم معافیت از مجازات در مورد جرایم بین المللی ارتکابی در درگیری اسراییل ـ فلسطین روبرو هستیم. این گام به جلو نشانه مثبتی برای قربانیان است که جامعه بین المللی صدایشان را نشنیده است.» شعوان جبارین، نایب رییس فدراسیون و مدیر عمومی مرکز الحق، نیز افزود: «مداخله دادگاه بین المللی جزایی تنها می تواند به تقویت حاکمیت قانون در سطح ملی و پیشگیری از جرایم بعدی بیانجامد.» هیأت فدراسیون بین المللی جامعه های حقوق بشر طی دیدار از نوار اشغالی غزه و کرانه باختری فلسطین اشغالی در اکتبر ۲۰۱۴  موفق شد آثار دلخراش عملیات لبه محافظتی در نوار اشغالی غزه و تبعیض روزمره علیه فلسطینیان در سراسر سرزمین های اشغالی فلسطین و نیز گسترش رو به رشد شهرک ها در کرانه باختری را مشاهده و ثبت کند. گزارش های خبری: آغاز تحقیق دیوان بین‌المللی کیفری درباره احتمال وقوع جنایت جنگی در فلسطین و آغاز تحقیقات دیوان لاهه در باره “جنایات جنگی اسراییل” در اراضی فلسطینی
فایده عضویت در دیوان کیفری بین المللی برای فلسطینیان چیست؟

مصر دادگاه ۲۶ مرد را از اتهام « هرزگی» تبرئه کرد
فدراسیون بین المللی جامعه های حقوق بشر ۱۲ ژانویه ۲۰۱۵ دادگاهی در مصر ۲۶ مرد را از اتهام هرزگی تبرئه کرد. فدراسیون کمپینی را شامل فراخوان مشترکی به همراه Routard.com برای درخواست آزادی این ۲۶ تن، لغو اتهام ها و توقف فوری سرکوب دگرباشان به راه انداخته بود. این مردان در ماه دسامبر پس از این دستگیر شدند که روزنامه نگاری به نام مونا عراقی به پلیس خبر داد و گزارشی جنجالی را با نمایش چهره های مردان نیمه برهنه در تلویزیون پخش کرد. کمپین فدراسیون همچنین این روزنامه نگار را هدف قرار داده و روش های شرم آور او را محکوم کرده بود. برای اطلاعات بیشتر نگاه کنید به بیانیه ابتکار حقوق شخصی در مصر، سازمان عضو فدراسیون در این کشور. گزارش خبری: ۲۶ جوان مصری متهم به همجنس‌گرایی تبرئه شدند

       حقوق مدنی و سیاسی

پاکستان به موج اعدام ها در پی حمله پیشاور پایان دهید
۱۶ ژانویه ۲۰۱۵ عفو بین الملل امروز گفت: دولت پاکستان باید فوری به موج اعدام های پس از حمله پیشاور پایان دهد که در ماه گذشته به اعدام ۱۹ تن انجامیده است. پس از این که تعلیق مجازات اعدام در ۱۷ دسامبر خاتمه یافت، پاکستان تهدید کرده که ۵۰۰ زندانی متهم به تروریسم را اعدام خواهد کرد.

اندونزی اعدام شش نفر در مقابل جوخه آتش را لغو کنید
عفو بین الملل ۱۵ ژانویه ۲۰۱۵ پس از اعلام دفتر دادستان کل که اعدام شش تن شامل یک اندونزیایی و پنج تن از شهروندان کشورهای دیگر روز ۱۸ ژانویه ۲۰۱۵ انجام خواهد شد، عفو بین الملل گفت اندونزی باید فوری این برنامه را لغو کند. مدیر پژوهش جنوب شرق آسیا و اقیانوس آرام در عفو بین الملل گفت: «مجازات اعدام نقض حقوق بشر است و تکان دهنده است که دولتمردان اندونزی قصد دارند شش تن را یکشنبه اعدام کنند.»

فرانسه با دستگیری چندین نفر پس از حمله ها، آزادی بیان در «محک آزمون» است
۱۶ ژانویه ۲۰۱۵ عفو بین الملل امروز گفت: دستگیری ۶۹ تن در فرانسه در ظرف این هفته به اتهام مبهم «دفاع از تروریسم» خطر نقض آزادی بیان را جدی کرده است. به نظر می رسد تمام دستگیری ها بر اساس اظهارات پس از حمله های مرگبار به مجله شارلی ابدو، فروشگاه مواد غذایی یهودی و نیروهای امنیتی در پاریس در روزهای ۷ و ۹ ژانویه انجام شده است.  رییس بخش اروپا و آسیای مرکزی عفو بین الملل گفت: «در هفته ای که رهبران جهان و میلیون ها تن در سراسر جهان در دفاع از آزادی بیان سخن گفته اند، دولتمردان فرانسه باید مواظب باشند خودشان این حق را نقض نکنند.»

ترکیه تحقیق کیفری در مورد گزارش روزنامه حریت در باره مطالب شارلی ابدو ضربه ای شدید به آزادی بیان است
۱۵ ژانویه ۲۰۱۵ عفو بین الملل اعلام کرد: تحقیق کیفری که امروز علیه یکی از بزرگترین روزنامه های ترکیه به اتهام «توهین به ارزش های مذهبی» در گزارش آن از کاریکاتورهای جنجالی در فرانسه آغاز شد سانسور دولتی است. گزارش خبری اعلام جرم دولت بر ضد روزنامه «جمهوریت» به خاطر بازنشر «شارلی ابدو»

راه پیمایی پاریس: تصویر تلویزیونی چشم انداز متفاوتی از رهبران جهان را نشان می دهد
ایندیپندنت ۱۲ ژانویه ۲۰۱۵ در حدود ۴۰ رهبر جهان روز ۱۱ ژانویه به بیش از یک میلیون تن در راه پیمایی به یادبود قربانیان تیراندازی در پاریس پیوستند. اما در حالی که سرمقاله نیویورک تایمز از تصویر دست در دست دادن فرانسواز اولاند، دیوید کامرون، آنجلا مرکل و دیگران به عنوان «اتحاد در خشم» تجلیل کرد، این نمایش بدون جنجال نمانده است. اینک تصویر متفاوتی از مشارکت رهبران در تصویر تلویزیونی دیده می شود. این تصویر نشان می دهد که در پی صف رهبران، فقط چند ردیف از شخصیت ها و مسؤولان دیگر دیده می شوند و پس از آن حضور شدید ماموران امنیتی فاصله زیادی با راه پیمایان دیگر ایجاد کرده است.
کوبا ۵۳ زندانیان سیاسی را آزاد کرد
آمریکا پلیس فلوریدا از عکس سیاه‌پوستان در تمرین تیراندازی استفاده کرده است
ترکیه باید آزادی بیان را در اولویت قرار دهد
اسپانیا کاتالونیا همچنان در اندیشه جدایی از اسپانیا؛ این بار با برگزاری انتخابات پارلمانی 

       جهانی سازی & حقوق اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی

استرالیا برخی از پناه‌جویان در «پاپوا گینه نو» لب‌های خود را دوختند
بدهی‌های یونان اکنون از هرزمان دیگری بیشتر است

   دفاع از حقوق بشر

بحرین دادگاه ۲۰ ژانویه باید اتهام های مبهم علیه نبیل رجب را لغو کند
فدراسیون بین المللی جامعه های حقوق بشر ۱۶ ژانویه ۲۰۱۵ برنامه نظارت بر حمایت از مدافعان حقوق بشر[۱] امروز اعلام کرد: دولتمردان بحرین باید فوری تمام اتهام ها را علیه نبیل رجب لغو کنند و  به آزار مداوم قضایی علیه او پایان دهند. شعبه سوم دادگاه بدوی کیفری قرار است روز ۲۰ ژانویه ۲۰۱۵ حکم آقای نبیل رجب، رییس مرکز حقوق بشر بحرین، مدیر مرکز حقوق بشر خلیج و نایب دبیرکل فدراسیون بین المللی جامعه های حقوق بشر را اعلام کند. آقای نبیل رجب، بر اساس ماده ۲۱۶ قانون مجازات بحرین، متهم به «توهین به یک نهاد عمومی و ارتش» از طریق توییتر است. این اتهام مستوجب مجازات تا شش سال زندان است. این اتهام بر اساس پیام های توییتری نبیل رجب عنوان شده و دادستانی عمومی آنها را توهین به وزارت کشور، نیروی دفاع بحرین و ارتش بحرین دانسته است. نبیل رجب در سال ۲۰۱۲ نیز خودسرانه بازداشت و در نتیجه فعالیت های به حق حقوق بشری خود به دوسال زندان محکوم شد. گروه تحقیق حبس های خودسرانه سازمان ملل در سال ۲۰۱۳ حبس او را خودسرانه تشخیص داد. ۱۶ سازمان حقوق بشری با ارسال نامه به ۴۷ کشور در مورد حکم روز ۲۰ ژانویه نبیل رجب ابراز نگرانی کردند.

عربستان سعودی تنبیه بدنی وبلاگ نگار رایف بدوی
فدراسیون بین المللی جامعه های حقوق بشر ۱۵ ژانویه ۲۰۱۵ برنامه نظارت بر حمایت از مدافعان حقوق بشر اطلاع یافته که رایف بدوی، وبلاگ نگاری که به اتهام ترویج آزادی بیان محکوم شده، روز ۹ ژانویه ۲۰۱۵ در جلوی مسجد الجفالی در جده ۵۰ ضربه شلاق دریافت کرد. دادگاه استیناف جده در سپتامبر ۲۰۱۴ محکومیت او را به ۱۰ سال زندان، ۱۰۰۰ ضربه شلاق، ۱۰ سال ممنوعیت از سفر و  جریمه یک میلیون ریال سعودی (برابر با ۲۰۰۰۰۰ یورو) تایید کرد. قرار است هر هفته ۵۰ ضربه شلاق به او بزنند. برنامه نظارت این تنبیه بدنی را به شدت محکوم و یادآوری می کند عربستان سعودی در سال ۱۹۹۷ به کنوانسیون ضد شکنجه پیوسته که شکنجه و دیگر مجازات ها و رفتارهای ظالمانه، غیرانسانی یا تحقیرآمیز را ممنوع کرده است.

اوکراین در مورد حمله مرگبار به اتوبوس غیرنظامیان تحقیق کنید
۱۳ ژانویه ۲۰۱۵ عفو بین الملل اعلام کرد: اصابت گلوله توپ به اتوبوسی در اوکراین شرقی که به مرگ ۱۰ غیرنظامی و زخمی شدن ۱۸ تن دیگر  منجر شد باید فوری مورد تحقیق قرار گیرد چون می تواند نقض حقوق بین المللی بشردوستانه باشد. در این حمله از یک سیستم بدون هدایت گراد استفاده شده اما مشخص نیست که حمله از کجا انجام شده است.

اوکراین آزمایشی تازه برای تعهد به اصلاحات
دیده بان حقوق بشر ۱۵ ژانویه ۲۰۱۵ نشر در فرانکفورتر آلگماینه زایتونگ: امید زیادی می رود که دولت اوکراین سرانجام بتواند برای انجام اصلاحات ضروری از گذشته بیاموزد. اما با اظهارات نخست وزیر آرسنی یاتسنیوک در سفرش به برلین هفته گذشته قابل پرسش است که آیا دولت مایل است اشتباه های خود را اعلام کند. او در مصاحبه ای با فرانکفورتر آلگماینه زایتونگ در باره یافته های دیده بان حقوق بشر در باره شلیک موشک های گراد و بمب های خوشه ای به مناطق پرجمعیت به دست نیروهای اوکراین درجنگ با شورشیان طرفدار روسیه، گفت: «هیچ مدرکی نیست! هیچ.» او توضیح داد که اوکراین تحقیق کرده ولی نتوانسته به مکان های لازم دست یابد زیرا آنها در کنترل شورشیان هستند. و از ما خواست به جای آن به کریمه توجه کنیم. رییس جمهوری اوکراین پوروشنکو نیز در ماه نوامبر یافته های ما را با استدلال مشابهی رد کرد. در حقیقت، دیده بان حقوق بشر مدارک قابل توجهی در باره قصور همیشگی اوکراین از تفاوت گذاشتن بین اهداف نظامی و غیرنظامیان که حقوق جنگ ایجاب می کند ارایه کرده است.

آیا رهبران جهان در پاریس اهمیتی به آزادی مطبوعات می دهند؟
ایندیپندنت ۱۱ ژانویه ۲۰۱۵ پس از قتل ۱۷ تن در حمله های تروریستی هفته پیش، در حدود یک میلیون تن در پاریس راه پیمایی می کنند. در حدود ۵۰ تن از رهبران جهان به آنها پیوسته اند. نُه کشور از کشورهایی که امروز در راه پیمایی نماینده دارند در شاخص آزادی مطبوعات جهان ۲۰۱۴ که گزارشگران بدون مرز تهیه کرده، در میان یک سوم رده پایین کشورها هستند. رتبه این کشورها در میان ۱۸۰ کشور از این قرار است: الجزایر (رتبه ۱۲۱)، مالی (۱۲۲)، اوکراین (۱۲۷)، تونس (۱۳۳)، حکومت خودگردان فلسطین (۱۳۸)، اردن (۱۴۱)، روسیه (۱۸)، ترکیه (۱۵۴)، بحرین (۱۶۳).

این مدافعان سرسخت آزادی مطبوعات در راه پیمایی همبستگی امروز پاریس شرکت می کنند
استوریفای ۱۱ ژانویه ۲۰۱۵ لیستی که دانیل ویکهام تهیه کرده است: پادشاه اردن که سال گذشته روزنامه نگاری فلسطینی را به ۱۵ سال زندان با کار شاقه انداخت. نخست وزیر ترکیه که بیش از هر کشور دیگر در جهان روزنامه نگاران را زندانی می کند. نخست وزیر اسراییل که نیروهایش سال گذشته ۷ روزنامه نگار را کشتند (مقام دوم پس از سوریه). وزیر خارجه مصر که روزنامه نگاران الجزیره و یک روزنامه نگار دیگر را ۵۰۰ روز است در حبس انداخته است. وزیر خارجه روسیه که سال گذشته روزنامه نگاری را به اتهام «توهین به خدمتگزار دولت» به زندان انداخت. وزیر خارجه الجزایر که ۱۵ ماه است روزنامه نگاری را بدون اتهام در زندان نگه داشته است. وزیر خارجه امارات متحده عربی که در سال ۲۰۱۳ روزنامه نگاری را به خاطر شک به ارتباط با اخوان المسلمین یک ماه در انزوا به زندان انداخت. نخست وزیر تونس که به تازگی وبلاگ نگاری را به اتهام «افترا به ارتش» به سال زندان انداخته است. نخست وزیران گرجستان و بلغارستان که دارای پیشینه حمله و زدن روزنامه نگاران هستند. دادستان آمریکا که پلیس آن به تازگی در فرگوسن به گزارشگران واشنگتن پست حمله کرد و آنها را مورد ضرب و جرح قرار داد. نخست وزیر یونان که پلیس ضدشورش آن دو روزنامه نگار را در ژوئن سال گذشته مورد ضرب و جرح قرار داد. دبیر کل ناتو که سازمان او هنوز باید در مورد بمباران عمدی و قتل ۱۶ روزنامه نگار صرب در سال ۱۹۹۹ پاسخ بدهد. نخست وزیر بریتانیا که ماموران دولتش اسناد دریافتی گاردین را نابود و این روزنامه را تهدید به شکایت کردند. سفیر عربستان در پاریس که در کشورش وبلاگ نگاری را روز ۹ ژانویه در برابر چشمان مردم شلاق زدند.

ویتنام فشار پیوسته اتحادیه‏ اروپا برای حقوق بشر در گفتگوی آتی ضروری است
۱۶ ژانویه ۲۰۱۵ فدراسیون بین المللی جامعه های حقوق بشر و سازمان عضو آن کمیته حقوق بشر ویتنام امروز اعلام کردند که اتحادیه‏ اروپا باید از گفتگوی روز ۱۹ ژانویه با ویتنام استفاده کند و بخواهد این کشور فوری به نقض فاحش حقوق بشر توجه نشان دهد. توصیه های اتحادیه‏ اروپا باید پایان دادن به آزار و دستگیری خودسرانه وبلاگ نگاران، فعالان، دین باوران و مدافعان حقوق بشر و نیز آزادی فوری و بدون قید و شرط زندانیان سیاسی را در بر بگیرد. ویتنام در سال ۲۰۱۴، ۱۲ وبلاگ نگار و مدافعان حقوق بشر را زندانی کرده و درحال حاضر دارای ۲۰۰ زندانی سیاسی است که بیشترین تعداد در آسیای جنوب شرقی به شمار می رود.

آذربایجان دو محاکمه مدافعان حقوق بشر برجسته در پیش است
فدراسیون بین المللی جامعه های حقوق بشر ۱۴ ژانویه ۲۰۱۵ محاکمه مدافعان حقوق بشر رسول جعفراف و انتقام علی اف که اکنون در بازداشت هستند در روزهای ۱۵ و ۱۶ ژانویه در باکو آغاز می شود. هر دو به غلط متهم به فرار از مالیات هستند. این محاکمه ها اولین موارد از سلسله ای از محاکمه هایی است که به قصد به سکوت کشاندن مدافعان حقوق بشر برگزار می شود. هیأتی از برنامه نظارت بر حمایت از مدافعان حقوق بشر از ۴ تا ۸ ژانویه به باکو رفت تا در باره وضعیت به شدت نگران کننده مدافعان حقوق بشر گزارش تهیه کند و با دو نفر نامبرده و شش تن دیگر در زندان دیدار کند. اما این هیأت با وجود بارها درخواست نتوانست به بازداشتگاه ها راه یابد یا با نمایندگان دولت ملاقات کند. از سال ۲۰۱۳، قوانین زیادی برای ساکت کردن مردم آذربایجان به تصویب رسیده اند.


[۱] برنامه مشترک فدراسیون و سازمان جهانی مبارزه با شکنجه

     زنان

عربستان سعودی و رونمایی از زنان: توهمات پسااستعماری و کنترل دولتی
زنان در رَده های بالای مدیریت

     کودکان

کودکانی که در کشورهای توسعه یافته در فقر زندگی می کنند
توییتر ۱۶ ژانویه ۲۰۱۵ کنراد هاکت ـ رتبه این کشورها در میان کشورهای توسعه یافته در مورد کودکانی که در فقر زندگی می کنند به این شرح است: یونان (رتبه ۱)، لتونی (۲) اسپانیا (رتبه ۳)، اسراییل (۴)، مکزیک (۵)، آمریکا (۶)، ایسلند (۷)، ایتالیا (۱۰)، ترکیه (۱۱)، بریتانیا (۱۶)، کانادا (۲۲)، ژاپن (۲۳)، فرانسه (۲۴)، آلمان (۲۸)، نروژ (۴۱).

     فرهنگ و اندیشه

سینما واکنش به انتقاد از حضور کمرنگ زنان و رنگین‌پوستان در نامزدهای اسکار
سینما پازولینی: زیستن آزادی
کتاب  میشل هوئلبک: پیشگوی انحطاط اروپا
کاریکاتور قلم نمی‌شکند

حداکثر وحشت
عصر نو ۱۳ ژانویه ۲۰۱۵ طارق علی ـ این آدم‏کشان چه کسانی هستند؟ اوضاع واحوالی که مردان و زنان جوان را به این گروه ها جذب می کند روی دادهایی است که دنیای غرب می آفریند؛ جائی که آن ها درآن زندگی می کنند- که خود محصول سالیان متمادی از سلطه استعماری در کشورهای اجدادی آن هاست.

بستر اجتماعی رویداد “شارلی ابدو”
گویا نیوز ۲۳ دی ۱۳۹۳ کورش عرفانی رادیکالیزم مندرج در باورهای مذهبی این جوانان که در رفتار خشونت‌آمیز آنها تبلور پیدا می‌کند فاقد محتوای خالص مذهبی است، بلکه برآیند خشونت نمادینی است که یک جامعه نابرابر، نژادپرست و حاشیه‌ساز بر آنها تحمیل کرده است.
ترورهای پاریس در بستر جهانی
فاجعه «شارلی ابدو» و پاک کردن صورت مسئله

من شارلی نیستم!
عصر نو ۱۳ ژانویه ۲۰۱۵ شلومو ساند (نویسنده اسراییلی) ـ هیچ چیز نمی‌تواند یک قتل را و به طریق اولی یک کشتار جمعی را که با خونسردی تمام انجام شده توجیه کند. آنچه در آغاز ژانویه جاری در پاریس رخ داد بی گفت و گو جنایتی غیرقابل بخشش است. گفتن این سخن هیچ امر جدیدی نیست: میلیون‌ها نفر چنین فکر می‌کنند و احساسشان به‌درستی همین است. باوجود این با توجه به این جنایت موحش، یکی از نخستین پرسش‌هایی که به ذهنم می‌زند این است: آیا نفرت عمیق از قتل باید ما را اجباراً با اقدام قربانیان همراه و موافق نشان دهد؟ آیا من آن طور که رئیس جمهور فرانسه بیان کرد باید شارلی باشم زیرا آنان نماینده کامل آزادی بیان بوده‌اند؟

در سرنوشت لحظات تاریخی
گویا نیوز ۲۷ دی ۱۳۹۳ فرنگیس حبیبی بی‌شک این تظاهرات لحظه‌ای تاریخی است. این حسی است که در دل همه راهپیمایان زنده است. این آن چیزی است که از همین امشب سیاستمداران خرد و کلان مصادره خواهند کرد، از جمله آنان که چند قدم با راهپیمایان همراه شدند، این قاعده بازی است.
آزادی بیان و شکست دیوار نامرئی جمع
قاچاق، بازار سیاه و کاسبی پر منفعت جنگ
فرانسه ‘مخالف شرکت نتانیاهو در راهپیمایی پاریس بود’
یورگن تودن هوفر: «داعش مولود حمله آمریکا به بغداد است»

     آرمان شهر

کتاب‌خانه آنلاین حقوق بشر آرمان‌شهر
هدف از راه‌اندازی کتابخانه آنلاین حقوق بشر ایجاد جامع‌ترین پایگاه اطلاعاتی در این زمینه است. کوشش ما بر این است که تمام عهدنامه‌ها و اسناد حقوق بشری به زبان فارسی را در یک کتابخانه مجهز گرد آوریم. اسناد و مطالب موجود را از وبگاه‌های مختلف برگرفته‌ایم و در همه جا کوشیده‌ایم منبع نشر ترجمه آنها را ذکر و منبع اصلی این اسناد را نیز ارایه کنیم تا خواننده علاقه‌مند و آشنا به زبان دیگر بتواند از آن بهره ببرد.»

انتشارات آرمان‌شهر/ حقوق بشر و عدالت
در این بخش، مجموعه کتاب‌ها و جزوه‌های منتشر شده توسط آرمان‌شهر در این حوزه را به صورت آنلاین دریافت و مطالعه کنید.

گستره جهان
در این بخش  مجموعه انتشارات، مقاله‌ها، اسناد، اعلامیه‌ها و هرآن‌چه را از دیدگاه آرمان‌شهر به جهان و جهانیان تعلق دارد مطالعه کنید.

«هفت‌روز نامه های حقوق بشر» (افغانستان، ایران، بین المللی، تاجیکستان، و زنان) در خدمت اطلاع ‌رسانی مسئولانه گام بر می‌دارند اما محتوای خبرها لزوما تعیین ‌کننده خط مشی آرمان‌شهر نیست.»

منابع این شماره: اخبار روز، استوریفای، ایندیپندنت، بی بی سی، دویچه وله، دیده بان حقوق بشر، رادیو بین المللی فرانسه، رادیو فردا، رادیو زمانه، عصر نو، عفو بین الملل، فدراسیون بین المللی جامعه های حقوق بشر، گویا نیوز، مجله هفته، نقد اقتصاد سیاسی، یورو نیوز 

هفت روز نامه بین المللی – شماره ۸۳

پیوست‌ها: