1431598144awn
۱۳ اگست ۲۰۱۵ میلادی،
کابل افغانستان –
شبکھ زنان افغان حملات اخیر مرگ بار تروریستی را کھ باعث کشتھ و زخمی شدن شمار زیادی از ھموطنان بی گناه مان بھ ویژه زنان و کودکان گردیده، شدیدا تقبیح می کند. این دقیقا در حالی اتفاق می افتد کھ گزارش نیمایی سال ۲۰۱۵ میلادی یوناما؛ در پیوند بھ حفاظت افراد ملکی در تنش ھای نظامی اعلام نموده کھ بھ تعداد ۴۹۲۱ تلفات ملکی در اول نیمایی سال ۲۰۱۵ میلادی درج شده است. شبکھ زنان افغان از وقوع رخدادھای اخیر شاه شھید و اکادمی علوم نظامی پولیس کھ تلفات ملکی و نظامی را بھ ھمراه داشت شدیدا متاثر و اندوه گین شده است. این حملات نتنھا باعث از بین بردن زندگی مردم، خانواده و متعلقات آنان شده است، ھمچنان وحشت و ترس نھایت زیادی را در دل و فکر شھروندان پیدا می کند و نیز باعث ایجاد فضای بی ثباتی میان مردم می شود. ما بدین باور ھستیم کھ برنامھ ریزی بھتر و ساختارھای محافظتی توسط نیروھای امنیتی کشور با ھماھنگی مردم از نیازمندی ھای اولیھ است؛ تا از ھمچو حوادث ترسناک جلوگیری، و اطمینان از سلامت و امنیت شھروندان حاصل شود. شبکھ زنان افغان و اعضای آن از حکومت، جامعھ جھانی، نھادھای ملل متحد و سایر نھادھای جامعھ مدنی می خواھد تا موارد زیر را جدا در نظر گیرند:
۱٫ حکومت وحدت ملی میکانیزم حمایوی سریع و پاسخ ده را ایجاد کند تا خدمات ھمچو شلتر، غذا و سایر نیازمندی ھا را برای قربانیان حملھ شاه شھید فراھم سازد.
۲٫ حکومت وحدت ملی باید با خانواده ھای محصلین اکادمی پولیس، کھ فرزندان خویش را از دست داده و یا مجروح شده و در شفاخانھ بسر می برند، از نزدیک دیدار نموده و کمک ھای مورد ضرورت را برای آنھا فراھم سازد.
۳٫ تمویل کنندگان بین المللی باید کمک ھای سریع را از چینیل خویش و یا نھادھای مدنی برای قربانیان حملھ شاه شھید فراھم سازند.
۴٫ نھادھای بشردوست و سایر نھادھای جھانی کھ دارای منابع مالی اولیھ یا عاجل و میکانیزم حمایوی اند باید سریعا زمینھ خدمات شلتر، غذا و دیگر نیازمندی ھای قربانیان حملھ شاه شھید را فراھم سازند.
۵٫ نھادھای جامعھ مدنی باید از قربانیان حملھ شاه شھید دیدار نموده، و بھ نمایندگی آنان از حکومت در مورد لابی و دادخواھی نمایند.
۶٫ نیروھای امنیت ملی افغانستان از طریق رسانھ ھا جھت اطمیان از کنترول حملات بھ مردم صحبت نمایند. این میتواند تشاویش روحی شھروندان کھ اراده ترک کشور را دارند تغییر دھد.

اعلامیه شبکه زنان افغان در پیوند به افزایش تلفات ملکی و نامنی یا حراس

پیوست‌ها: