اعلامیه مطبوعاتی

farakhan-copy

دبیرخانۀ “جشنواره بین المللی فیلم زنان – هرات” با افتخار اعلام می کند سومین دوره این جشنواره در تاریخ ۱۹ میزان/مهر ۱۳۹۴ برابر با ۱۱ اکتبر ۲۰۱۵ در قلعه اختیارالدین شهر باستانی هرات افتتاح می شود.
این دوره جشنواره میزبان بیش از ۳۰۰ فیلم از بیست کشور جهان است که از این بین ۶۴ فیلم در روزهای برگزاری جشنواره به نمایش در خواهد آمد و با انتخاب هیأت داورانی متشکل از دست اندرکاران سینما و فعالان حقوق زن از کشورهای ایتالیا، هندوستان، امریکا و افغانستان فیلم های برگزیده تندیس و لوح تقدیر این جشنواره را دریافت خواهند کرد.
فیلم های برگزیده این دوره جشنواره از کشورهای افغانستان، ایران، روسیه، امریکا، لبنان، هندوستان، میانمار، عراق، نیدرلند، استرالیا، سویتزرلند، هنگ کنگ، ناروی، جاپان، سنگاپور، اسپانیا، ایتالیا و… است.
جشنواره بین المللی فیلم زنان هرات که با ابتکار بنیاد آرمان شهر/ OPEN ASIA و خانه فیلم رویا ( (RFHراه اندازی شده اولین جشنواره فیلم زنان در منطقه است و در دور گذشته خود میزبان حدود ۵۰۰ فیلم از کشورهای مختلف جهان بوده است.
این دوره جشنواره برعلاوه حضور فیلم سازان و چهره های مطرح فرهنگی از سطح افغانستان میزبان مهمان هایی از کشورهای ایتالیا، هندوستان، امریکا و ایران است.
سومین دوره این جشنواره همراه است با نمایش فیلم های منتخب، تقدیر از فیلم ها، کارگردان ها و عوامل فیلم هایی که از سوی هیأت داوران برگزیده می شوند، اهدای یک تندیس ویژه، راه اندازی یک کارگاه آموزشی برای علاقه مندان و دست اندرکاران سینما، ساخت فیلم کوتاه توسط شرکت کنندگان در کارگاه آموزشی، نمایشگاه عکس، کنسرت موسیقی و…
زمان: ۱۹ – ۲۱ میزان/مهر ۱۳۹۴ برابر با ۱۱ – ۱۳ اکتبر ۲۰۱۵

مراسم افتتاحیه همراه با کنفرانس مطبوعاتی: ۱۹ میزان/ مهر ۱۳۹۴ برابر با ۱۱ اکتبر ۲۰۱۵ از ساعت ۹:۰۰ تا ۱۱:۰۰ (کنفرانس مطبوعاتی)

مراسم اختتامیه: ۲۱ میزان/ مهر ۱۳۹۴ برابر با ۱۳ اکتبر ۲۰۱۵ از ساعت ۴:۰۰ تا ۶:۰۰ بعد از ظهر

نمایش فیلم‌ها: همه روزه از ساعت ۹ تا ۵ بعد از ظهر

مکان: قلعۀ اختیارالدین، شهر باستانی هرات

آدرس الکترونیک:  HYPERLINK “mailto:womenfilmfestival.herat@gmail.com” womenfilmfestival.herat@gmail.com

تارنما:  HYPERLINK “http://www.afghanistanintwomenfilmfestival.com/” http://www.afghanistanintwomenfilmfestival.com/

شماره های تماس: روح الامین امینی ۰۰۹۳۷۰۰۴۲۷۲۴۴ – الکا سادات ۰۷۹۸۱۰۶۲۷۵