Screen Shot 2015-10-19 at 10.09.49

کمیسیون مستقل حقوق بشر افغانستان یکبار دیگر حمله مخالفان مسلح دولت برشهر کندز و هدف قرار دادن محلات مسکونی، تأسیسات و ادارات خدمات عامه به شمول موسسات امداد رسان و خیریه را به شدید ترین لحن ممکن تقبیح و محکوم می‌نماید.
با نظرداشت اصول و قواعد مندرج در اسناد بین‌المللی حقوق بشر و حقوق بشردوستانه، خصوصاً کنوانسیون‌های چهارگانه ۱۹۴۹ ژنو، پروتکل الحاقی دوم این کنوانسیون‌ها و قواعد عرفی حقوق بشردوستانه ناظر بر مخاصمات مسلحانه داخلی، ارائه می‌دهد و در عین حال پیشنهادات واضح و روشنی را به دولت افغانستان، نیروهای بین‌المللی حامی دولت و همچنان سفارشات و توصیه‌های جدی را برای مخالفان مسلح دولت، مطرح می‌سازد.
کمیسیون مستقل حقوق بشر افغانستان از دولت افغانستان و تمام مخاطبان پیشنهادات این گزارش، جداً می‌خواهد که به یافته‌های این گزارش و پیشنهادات و سفارشات آن توجه جدی نموده و برای تطبیق و تعمیل آن گام‌های عملی بردارند. به همین ترتیب از رسانه‌های همگانی، سازمان‌های جامعه مدنی و فعالان حقوق بشر تقاضا می‌نماید که محتوای این گزارش را به صورت گسترده نشرکرده و برای تطبیق سفارشات و پیشنهادات مندرج در آن، دادخواهی نموده و کمیسیون را در این راه مثل همیشه یاری نماید.
کمیسیون مستقل حقوق بشر افغانستان
متن کامل گزارش:

گزارش وضعیت حقوق بشر و حقوق بشردوستانه در جریان منازعه کندز

پیوست‌ها: