همچنان در روز اول این هفته نمایشگاه نقاشی، و مینیاتور رقص و رنگ از خانم مریضیه نظری افتتاح شد

همز‌مان با بزرگ‌داشت هفته “حقوق بشر” که از ۷ تا ۱۰ دسامبر ۲۰۱۵ توسط آرمان‌شهر در کابل برگزار شد، نمایشگاه نقاشی و مینیاتور «رقص و رنگ» با آثار مرضیه نظری نیز به نمایش در آمد.

مرضیه نظری پیش از افتتاح این نمایشگاه و پس از صحبت‌های سخنرانان نخستین پنل از مجموعه سخنرانی‌های سه روز بزرگ‌داشت “هفته حقوق بشر” درباره نمایش آثارش در این مراسم گفت: «امروز من به وسیله آرمان‌شهر حرف دلم را در نقاشی‌ها و میناتوری‌هایم بیان می‌کنم. این عکس‌ها نمایان‌گر وضعیت افغانستان است. چهره‌هایی با لباس‌های رنگی اما دل‌هایی افسرده و تاریک. سخنانم را با این آرزو به پایان می‌رسانم که دیگر روز فرخنده‌ها و رخشانه‌ها نداشته باشیم.»

IMG_3051

مرضیه نظری متولد ۱۳ حوت/ اسفند ۱۳۶۴ و فارغ‌التحصیل رشته روان‌شناسی از دانشگاه کابل است. او ۱۲ سال در زمینه نقاشی و مینیاتور سابقه فعالیت دارد و تاکنون دو نمایشگاه شخصی از آثار وی برپا شده. آثار این نقاش همچنین در چندین نمایشگاه گروهی نیز به نمایش درآمده است.

IMG_3042

نمایشگاه «رقص و رنگ» آخرین برنامه اولین روز از بزرگ‌داشت هفته “حقوق بشر” بود. این برنامه‌ها به همت آرمان‌شهر و با همکاری و حمایت اتحادیه اروپا٬ سفارت و انستیتوت فرانسه، نهاد زنان سازمان ملل و همچنین اداره همکاری‌های سوییس در افغانستان انجام شد.

IMG_2522