زنان-690x259

خشونت خانگی و اجتماع
2274_sexualassault

موارد نقض فاحش حقوق بشر

افغانستان مردی در فاریاب بینی همسرش را با چاقو برید
بی بی سی فارسی ۱۸ جنوری ۲۰۱۶ مقام‌های محلی در ولایت فاریاب در شمال افغانستان تایید کرده‌اند که مردی بینی همسرش را با چاقو بریده و خود به منطقه تحت کنترل طالبان فرار کرده است. سیدآقا اندرابی، فرمانده پلیس فاریاب گفته که این مرد عصر دیروز (۲۷ جدی/دی) در روستای “شرشر” ولسوالی غورماچ، به دنبال نزاع خانوادگی دست به این کار زده است. به گفته آقای اندرابی نزدیکان قربانی این حادثه، او را برای درمان به بیمارستان شهر میمنه، مرکز ولایت فاریاب منتقل کرده‌اند.

عراق رقیه حسن: زنی که به خاطر افشاگری درباره داعش کشته شد
رادیو زمانه ۱۶ جنوری ۲۰۱۶ رقیه ۳۰ ساله، زن کرد اهل رقه بود که زندگی‌اش را به خطر انداخت تا درباره حکومت اسلامی افشاگری کند. جولای ۲۰۱۵، رقیه حسن این استتوس را در فیس‌بوک خود نوشت: «تبریک به همه دخترانی که عید را با لباس خود جشن می‌گیرند.» تعبیری از این‌که جشن گرفتن عید با لباس نو، حالا در رقه، شهر کوچکی در ساحل غربی فرات غیرممکن شده است. اما خانواده رقیه از این استتوس نگران شدند چون می‌دانستند که با این پیام، رقیه توجه‌ پیکارجویان گروه دولت اسلامی (داعش سابق) را به خود جلب می‌کند. آنها حق داشتند. چند هفته بعد، رقیه دستگیر و زندانی شد. دو ماه بعد هم کشته شد.

ایران قتل دختر توسط برادرناتنی
مهر خانه ۱۸ جنوری ۲۰۱۶ دادستان عمومی وانقلاب شهرستان منوجان از وقوع قتل دختر جوانی بر اثر ضربات متعدد چاقو توسط برادر ناتنی‌اش در این شهرستان خبر داد. به نقل از ایسنا، “محمد ضیاالدینی” در تشریح جزئیات این خبر گفت: قاتل «م.غ» با حضور در منزل دختر جوان اقدام به قتل خواهر ناتنی خودش با یک اسلحه از نوع کلت کمری می‌کند اما به علت عدم توانایی در مسلح کردن اسلحه با وارد کردن بیش از ۱۰ ضربه چاقو، مقتول را به طرز فجیعی به قتل می‌رساند.

تجاوز به آنجلیکای نه ساله
خانه امن ۱۹ جنوری ۲۰۱۶ زمانی که آنجلیکا نه سال داشت، مادرش ناگهان فوت کرد. پدرش از یکی از دوستان نزدیک و مورد اعتماد خواست که از آنجلیکا، بعد از تمام شدن مدرسه اش مراقبت کند. متأسفانه این دوست قابل اعتماد در طول این ماه ها بارها به آنجلیکا تجاوز کرد و او را تهدید می کرد که از این ماجرا به کسی چیزی نگوید. آنجلیکا بالاخره شجاعت به خرج داد و موضوع را با معلمش در میان گذاشت. معلم نیز فوراً با مقامات مسئول تماس گرفت و آنجلیکا و پدرش به مرکزی مربوط به این موارد منتقل شدند

ایران نوعروس ۱۵ ساله با ضربات دسته بیل کشته شد
بیدار زنی ۱۸ جنوری ۲۰۱۶ به گزارش جام‌ جم ، ماجرای این جنایت از آنجایی فاش شد که ساعت ۱۱و ۵ دقیقه روز شنبه مرد ۲۱ ساله‌ای با حضور در کلانتری ۱۲ نگین‌شهر ، شهرستان آزادشهر از مرگ مرموز نوعروسش خبر داد. او به ماموران گفت: من چهار ماه پیش با همسرم که ۱۵ ساله است ازدواج کردم. در طول این چهار ماه زندگی مشترک اختلاف‌نظر و مشاجره‌هایی با هم داشتیم؛ اما باز به او علاقه‌مند بودم تا این‌که یک روز پیش پدرزنم به خانه‌مان آمد و در غیاب من دخترش را به خانه خودش در آزادشهر برد. به گفته همسایه‌ها، او به زور همسرم را با خود برده است. گمان کردم اختلافی میان پدر و دختر پیش آمده و نباید دخالت کنم و همسرم دوباره به خانه بازمی‌گردد. قرار بود همسرم امروز به خانه بیاید، اما خبری از او نشد تا این‌که خانواده‌اش ساعاتی پیش با من تماس گرفتند و مدعی شدند همسرم با خوردن قرص خودکشی کرده و برای دفن جسدش هر چه سریع‌تر باید به خانه آنها بروم.

فیلیپین گامی به پس برای زنان
دیده بان حقوق بشر ۱۱ ژانویه ۲۰۱۶ دولت فیلیپین در زمینه حمایت از بهداشت مادران، کاهش آمار مرگ و میر نوزادان و پیشگیری از گسترش اچ آی وی گامی جدی به عقب برداشته است. هفته گذشته، کنگره فیلیپین تامین بودجه برای پیشگیری از بارداری را از بودجه سال ۲۰۱۶ حذف کرد و بدین ترتیب از حمایتی اساسی از خانواده کم درآمد که برای پیشگیری از بیماری های مسری جنسی به حمایت دولتی تکیه دارند، کاست. تحقیقات منتشر شده در سال ۲۰۱۳ نشان می‌دهد که ۵۰ درصد بارداری ها ناخواسته و به علت در دسترس نبودن خدمات مدرن پیشگیری است.

افغانستان یک مکتب دخترانه در شهرکابل آتش زده شد
خبرگزاری پژواک ۱۸ جنوری ۲۰۱۶  افراد مسلح ناشناس، بخشى از یک لیسۀ دخترانه در منطقه ارزان قیمت از مربوطات حوزۀ دوازدهم امنیتى شهر کابل را آتش زدند. مجیب مهرزاد سخنگوی وزارت معارف، روز دوشنبه (٢٨جدى) به آژانس خبری پژواک تایید کرد که لیسۀ نسوان احمدشاه بابا در منطقه ارزان قیمت درحوزه دوازدهم امنیتى شهر کابل، شب گذشته  ازسوى افراد ناشناس آتش زده شده است. وی افزود: “افراد ناشناس، عبدالله چوکیداراین لیسه رابعد از لت و کوب، در کتابخانه این مکتب زندانى و کتابخانه را آتش زدند که در نتیجه چوکیدار مکتب جان باخته است.”

مهاجران زن در معرض خشونت جنسی قرار دارند
دویچه وله فارسی ۱۸ جنوری ۲۰۱۶ سازمان عفو بین الملل می گوید که زنان و دخترانی که به اروپا مهاجرت می کنند، طی سفرشان در معرض خشونت قرار دارند. آن ها مجبور می شوند برخی اوقات طی سفر شب ها را در کنار صدها مرد آواره به سر کنند. به گزارش عفو بین الملل، یک زن عراقی گفته است که یک محافظ امنیتی در آلمان گفته بود حاضر است به او لباس بدهد، در صورتی که این زن مدت زمانی را با او به تنهایی بگذراند. این گزارش که روز دوشنبه توسط این سازمان حامی حقوق بشری نشر شد، در ماه گذشته براساس مصاحبه با ۴۰ زن و دختر تدوین شده که از طریق ترکیه و مسیر بالقان به آلمان و ناروی رسیده اند.

زنان مسلمان بریتانیای که زبان انگلیس را نمی دانند از بریتانیا اخراج می گردند
دری نیوز ۱۸ جنوری ۲۰۱۶ دیوید کمرون صدارعظم انگلستان، پلان برگزاری امتحان اجباری دانستن زبان انگلیسی برای خانمان مسلمان بریتانیائی را که غرض تشکیل خانواده به بریتانیا آمده اند، اعلام نمود, که در صورت ندانستن زبان انگلیس از بریتانیا اخراج میگردد. کمرون در جریان برنامه مستقیم رادیوی بی بی سی تذکر داد که موجودیت طفل نمیتواند مانع اخراج خانمان گردد. خانمان مسلمان در جریان ۲٫۵ سال باید نشان بدهند که به زبان انگلیس آشنائی پیدا کرده اند. او تاکید کرده گفت: ما نمیتوانم ضمانت کنیم که شما در صورت سطح پائین دانستن زبان انگلیس, در بریتانیا باقی بمانید. این تدابیر جدی در مقابل کسانیکه در کشور ما میایند, نیز تطبیق می‌شود.

دفاع از حقوق بشر

افغانستان کمپاین مبارزه با «خیابان آزاری زنان» در هرات آغاز شد
پژواک ۱۶ جنوری ۲۰۱۶ کمپاین یک ماهه مبارزه با «خیابان آزاری زنان» در شهر هرات آغاز شد

افغانستان چرا زنان افغان همیشه بر خود خط سانسور میکشند؟
رادیو آزادی ۱۸ جنوری ۲۰۱۶ بحث این هفته روی دفن ناآگاهانه افکار و استعداد های بدرد بخور زنان افغان است که راه تبارز و پیشرفت های سالم و درست زنده گی را به روی شان میبندند. این بحث را با نظریات زنان متضرر، آگاه و کارشناسان مسئله پی میگیریم.مردم جامعهً ما بیش از هر چیز با عنعنات و رسوم که بر آنها حاکم است زنده گی میکنند. از این رو هر آنچه که با عنعات و عادات شان نزدیکی نشان ندهد، یا در مقابل آن می هستند و یا به مشکل به قبولش تن در میدهند، در چنین جامعه یی زن موقف از پیش تعین شده یی دارد.

افغانستان باز اگر باران می‌بارید…
۸ صبح ۱۹ جنوری ۲۰۱۶ حمیرا قادری در دروه سیاه طالبان به کارگاه «سوزن طلایی» می‌رفت تا در ظاهر و در چشم مردم دوختن یاد بگیرد. دوختن وشکافتن و بافتن. در واقع اجبارا به آنچه می‌پرداخت که حکومت طالبانی روا می‌داشت. اما او قلمش را پنهانی از زیر قدیفه‌اش بیرون می‌کشد و نقشی به یاد گار می‌گذارد چون «نقش شکار آهو». حمیرا قادری نوشتن را از کتاب قرض گرفتن‌ها و خواندن‌های بی‌وقفه و عاشقانه خویش می‌آموزد و نخستین داستان‌های کوتاهش را در انجمن ادبی مخفی مشهور به «سوزن طلایی» به نگارش و خوانش می‌گیرد.

مرگ زنی به دست اراذل و اوباش و نظام قضایی معیوب افغانستان
اطلاعات روز ۱۸ جنوری ۲۰۱۶ فرخنده تنها یک شانس برای فرار از دست اراذل و اوباشی داشت که می‌خواستند او را بکشند. دو افسر پولیس افغان او را روی سقف اتاقکی کشیدند که اگرچه کوتاه بود، اما بالاتر از جمعیتی خشمگین قرار می‌گرفت. اما این مردان خشمگین، قطعه‌های چوبی برداشتند و آن‌قدر به او ضربه زدند تا کنترل خود را از دست داده و به پایین سقوط کرد.

کودکان

افغانستان ۷۵ درصد دختران پکتیکا از آموزش محروم اند
سلام وطندار ۱۶ جنوری ۲۰۱۶ مسؤولان معارف/ آموزش و پرورش ولایت پکتیکا می‌گویند که مشکلات فرهنگی سبب شده تا حدود ۷۵ درصد دختران این ولایت از آموزش محروم بمانند.کوچی زازی، رییس معارف این ولایت می‌گوید که مشکلات فرهنگی و نبود آموزگاران زن سبب شده تا بیشتر دانش‌آموزان دختر در این ولایت نتوانند با خیال راحت به مکتب بروند.

ایران کودکانی چشم‌ به‌ راه حمایت مسئولان
مهر خانه ۱۸ جنوری ۲۰۱۶ خانواده خیر که از نعمت داشتن فرزند محروم بودند، تصمیم می‌گیرند که خانه خود را برای تعلیم و پرورش کودکان بی‌سرپرست و بد سرپرست اختصاص دهند و به همین خاطر منزل خود را برای حضور کودکان معصوم وقف می‌کنند.چند خیر ورامینی خانه خود را به محلی برای نگهداری کودکان بی‌سرپرست و بد سرپرست تبدیل کرده‌اند و اکنون در این خانه ۲۰ کودک نیازمند حمایت نگهداری می‌شوند.به نقل از مهر، وقتی در کوچه‌پس‌کوچه‌های قدیمی کارخانه قند ورامین قدم می‌زنی، تابلویی توجه شما را به خود جلب می‌کند که بر روی آن نام چهار خیر ورامینی حک‌شده است.

ایران تاکید برنامه ششم توسعه بر عدالت جنسیتی در دستگاه‌ها
بیدار زنی ۱۸ جنوری ۲۰۱۶ ماده ۲۶ لایحه برنامه ششم توسعه کشور با تاکید بر عدالت جنسیتی در دستگاه ها، به حوزه زنان و خانواده اختصاص یافت.به گزارش خبرنگار مهر، لایحه احکام مورد نیاز اجرای برنامه ششم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران پس از کش و قوس های فراوان، امروز توسط رئیس جمهور به مجلس ارائه شد.در حالی که با توجه به رویکرد برنامه ششم به رشد اقتصادی و بحران آب، محیط ‌زیست، توسعه گردشگری و رونق صندوق‌های بازنشستگی، گمان نمی رفت ماده پیشنهادی معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری راهی به لایحه بودجه باز کند، با تاکید شهیندخت مولاوردی معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور در جلسات فوق العاده تنظیم لایحه و در شرایطی که این تبصره پیشنهادی در جلسات کارشناسی مورد توافق قرار نگرفته بود، ماده ۲۶ لایحه احکام مورد نیاز برنامه ششم به موضوع زنان و خانواده اختصاص یافت.

سیاست

یک حقوقدان زن به ریاست‌جمهوری تایوان انتخاب شد
دویچه وله فارسی ۱۶ جنوری ۲۰۱۶ ۶۰ درصد از رای‌دهندگان تایوان برای نخستین بار یک زن را به عنوان رییس‌جمهور این کشور برگزیدند: “تسای اینگ ون”. او از اعضای “حزب دموکراتیک پیشرو تایوان” است و سیاست “استقلال از چین” را دنبال می‌کند. به گزارش خبرگزاری‌ها، انتخابات جزیره‌ی تایوان با پیروزی “تسای اینگ ون”، نامزد “حزب دموکراتیک پیشرو” این کشور در رقابت با “اریک چو” از حزب حاکم کومینتانگ روز شنبه (۱۶ ژانویه) به پایان رسید.

جای زنان در نشست چهارجانبۀ صلح خالی است
سلام وطندار ۱۸ جنوری ۲۰۱۶ خانم سمر در همایش دوروزۀ نهاد برابری برای صلح و دموکراسی پیرامون صلح صحبت می‌کرد.سیما سمر، رییس کمیسیون مستقل حقوق بشر افغانستان می‌گوید که حکومت حضور زنان را در گفت‌وگوهای چهارجانبۀ افغانستان، پاکستان، چین و امریکا دربارۀ طرح راهکاری برای صلح نادیده گرفته است.بانو سمر که امروز در همایشی دوروزه پیرامون صلح در کابل صحبت می‌کرد، گفت در راهکاری که دیدگاه زنان نادیده گرفته شود، ناقص است.

زنان سوریه در مبارزه با داعش از مرادن کمی ندارند
دری نیوز ۱۶ جنوری ۲۰۱۶ زنان سوریه شانه به شانه با مرادن علیه داعش می جنگند.پروسه مسلح شدن مردم سوریه برای مبارزه با تروریستان سازمان های افراطی نه تنها برای مردان، بلکه برای زنان به امر عادی مبدل گشته است. در تمام جبهات مقدم زن سوریه سلاح به دست گرفته، تا از وطن خود شانه به شانه با مردان دفاع نماید.

ایران نشست پرسش و پاسخ با چهار تن از داوطلبان زن نمایندگی مجلس دهم
مدرسه فمینیستی ۱۷ جنوری ۲۰۱۶ کانون شهروندی زنان اولین نشست پرسش و پاسخ از کاندیداهای زن نمایندگی مجلس دهم، به همت کمپین تغییر چهره مردانه مجلس روز سه‌شنبه ۲۲ دی ماه برگزار شد. نعیمه (یاسم) آرنگ، دکتر ملیحه کیان فر، منیژه فتحی، افسر مومندی کاظمی چهار تن از کاندیداهایی بودند که به پرسش های حاضران در این جلسه و کمیته های زیربط کمپین تغییر چهره مردانه مجلس پاسخ دادند.

نقش فیسبوک در زندگی روزمره زنان افغان
۸صبح ۱۹ جنوری ۲۰۱۶ نگرش‌های فرهنگی و اجتماعی نامطلوب نسبت به مشارکت زنان در زمینه‌های علم، فن‌آوری، دسترسی و استفاده از تکنالوژی، محدودیت برای استفاده از این فرصت‌ها را برای زنان افغان ایجاد کرده است. از مشارکت اجتماعی زنان در افغانستان نه تنها که استقبال نمی‌شود، بلکه با بسیار موانع دیگر فرهنگی نیز تلاش می‌شود زنان را به چالش بکشند. بدون شک انسان از زمان تولد تا دم مرگ، نیاز به اجتماع و روابط اجتماعی دارد. در وضعیت فعلی، فیسبوک توانسته دریچه‌ای خوب برای اجتماعی بودن دختران و زنان افغانستان باشد. فیسبوک یک شبکه اجتماعی مجازی است که استفاده‌کنندگان می‌توانند با هر نام که دل‌شان بخواهد ثبت نام کرده و با ایجاد یک پروفایل فعالیت داشته باشند.

فرهنگ و جامعه

دخترم همه چیز بدنت نیست
رادیو زمانه ۱۳ جنوری ۲۰۱۶ یا چطور به دختر نوجوانتان یاد بدهید که خودش را دوست داشته باشد. دوست داشتن خود، کار ساده‌ای نیست آن هم برای یک دختر امروزی که تحت تاثیر دنیایی است که انتظار زیادی از او و ظاهرش دارد. طبق آنچه موسسه ملی اختلال خوردن در امریکا می‌گوید، دختران از شش سالگی به شکل اندام، رژیم‌های غذایی و موصوع زیبایی فکر می‌کنند. ۵۰ درصد از کودکان ۶ تا ۱۲ سال آمریکایی نگران چاقی هستند و این کاملا نگران کننده است.

ایران خانم ها از مسیر خارج نشوند!
تربیون زمانه ۱۹ جنوری ۲۰۱۶ اخیرا امام جمعه بهشهر برای اینکه خانم‌ها از مسیر خارج نشوند و در خیابان‌ها و بازارها بدون هدف قدم نزنند، راه حلی ارائه داده و گفته باید کاری کنیم که زنان مانند گذشته به گل‌دوزی و جوراب‌بافی و سایر هنرهای دستی روی بیاورند. البته این اولین بار نیست آخوند و امام جمعه ای نگرانی خود را از بیرون از خانه بودن زنان ابراز می کند و برای باز گرداندن زن به خانه و خانه نشینی زن راه حل ارائه می دهد. اما براستی این نگرانی از کجا ریشه می گیرد و ریشه این طرز فکر نسبت به زن چیست ؟ آیا جز این است که کسی که از زن چیزی جز شهوت نمی فهمد ، حق دارد که نگران باشد و قیاس به نفس کند و باور نداشته باشد که مردان بتوانند جز به چشم شهوت به زنان نگاه کنند. و حضور زنان در جامعه را از دست رفتن عفت و عصمت بدانند.

رقص انگشتان روی آله‌های موسیقی
صبح ۱۹ جنوری ۲۰۱۶ دو دست سفید که ناخن‌های نیمه‌بلند آن با رنگ جگری تیره زینت داده شده بود، همگام با ضرب‌های مشخص، روی تبله به رقص آمده بودند و صدای دل انگیزی را در فضای اتاق کوچک پخش می‌کرد. رقص انگشتان هم‌چنان ادامه داشت و هر‌از‌گاهی تند و تندتر می‌شد. آن‌سو یک جفت تبله دیگر نیز وجود داشت که مردی میان سال مصروف نواختن آن بود و می‌خواست هنرش را به دختر ۲۰ ساله یاد دهد. در صنف دیگر که مربوط به آموزش آله موسیقی سه تار است، دو آموزگار هندی مصروف آموزش سه تار به تعدادی از دانش‌آموزان بودند. یکی از این شاگردان دختری بود که با جدیت تمام مصروف فراگیری آله سه تار نزد آموزگاران هندی‌اش بود. به همین ترتیب در دو طرف دهلیز صنف‌های متعددی دیگری نیز به چشم می‌خوردند که در آن موسیقی‌های شرقی و غربی تحت نظر استادان داخلی و خارجی آموزش داده می‌شد.

گزارش، پژوهش و کتاب

ایران حکومت و رسانه ها زنان را برای زینت مجلس می خواهند
اخبار روز ۹ جنوری ۲۰۱۶ در برنامه «نگرش» تلویزیون «آریانا»، آصفه شاداب عضو مجلس نمایندگان افغانستان، سیما جوینده والی پیشین غور و سیلی غفار سخنگوی حزب همبستگی افغانستان به بررسی وضعیت زنان این کشور، نقش زنان در نظام سیاسی افغانستان و اقداماتی که باید برای تامین حقوق و مشارکت سیاسی زنان انجام شود، پرداختند. سیلی غفار، سخنگوی حزب همبستگی افغانستان در پاسخ به پرسش مصطفی فیضی مجری برنامه «نگرش» گفت: مردان و زنانی که در پارلمان این کشور بر کرسی نمایندگی نشسته اند، از حال و روز مردم و از زنان افغانستان خبر ندارند و آنچه رسانه ها، دولت و نمایندگان پارلمان در رابطه با تامین حقوق زنان می گویند بیشتر نمایش تبلیغاتی است و از زنان به عنوان «زینت المجلس» استفاده تبلیغاتی می شود.

ایران اعتماد از دست‌رفته
اتاق کارم کوچک است ۱۸ جنوری ۲۰۱۶ نازنین۳۰ ساله است و در حال حاضر دانشجو کارشناسی ارشد حقوق خصوصی است. او سابقه کارآموزی در دادگاه، یکی از اداره دولتی و همچنین کار در دفتر اسناد رسمی را دارد. نازنین در میان تجارب مختلفی که داشته است از دو چیز عمدتا رنج برده است. یکی آزار جنسی از سوی افراد مافوق و دیگری عدم پرداخت‌های مالی به‌موقع و گاه بدون پرداخت. او از زمانی یاد می‌کند که به‌عنوان کارآموز در اداره حقوقی در سن بیست و دو سه سالگی، نزد یک قاضی جوان، شروع به‌ کار کرد که اولین تجربه کاری او در محیط رسمی محسوب می‌شد. لیست زنان زندانی سیاسی-امنیتی محبوس در زندان‌های کشور

ایران جنسیت، فرهنگ، ارزش‌ها و نگرش‌ها
مهر خانه ۱۲ جنوری ۲۰۱۶ جنسیت، فرهنگ، ارزش‌ها و نگرش‌ها، نتیجه پژوهشی است در موضوع «جنـسیت، فرهنـگ، ارزش‌هـا و نگـرش‌هـا» بـه کوشش دکتر سوسن باستانی؛ عضو هیئت علمی دانشگاه الزهرا (س) و با همکاری دکتر مـریم قاضی‌نژاد؛ عضو هیئت علمی دانشگاه الزهرا (س) و حمیده هاتفی؛ کارشناس‌ارشد مطالعـات زنـان که در قالب کتاب در اختیارعلاقه‌مندان قرار گرفته است.

آمریکا“دستمزد نابرابر زنان با مردان یک افسانه نیست”
اخبار روز ۷ جنوری ۲۰۱۶ گزارشهایی که از اداره آمار آمریکا به دست آمده نشان می دهد به ازای هر یک دلار حقوق مردان، زنان سفید پوست ۷۹ سنت، زنان سیاه پوست فقط ۶۴ سنت و زنان لاتین تنها ۵۴ سنت دریافت می کنند. بدین معنا که زنان لاتین باید تقریبا دو برابر مردان کار کنند تا درآمدی یکسان با آنها داشته باشند. شکاف دستمزد بین زنان و مردان حتی در مشاغل خرد هم مشاهده می شود. شش دلیل زیر واقعی بودن این مسآله را ثابت می کند.

آرمان‌شهر

کتاب‌خانه آنلاین حقوق بشر آرمان‌شهر/ زنان
آرمان‌شهر، صفحه‌ای ازکتاب‌خانه آنلاین حقوق بشر خود را به زنان اختصاص داده‌ است. هدف از راه‌اندازی «کتابخانه آنلاین حقوق بشر» ایجاد جامع‌ترین پایگاه اطلاعاتی در این زمینه است. کوشش ما بر این است که تمام عهدنامه‌ها و اسناد حقوق بشری به زبان فارسی را در یک کتابخانه مجهز گرد آوریم. در این بخش می‌توانید از اسناد بین‌المللی و ملی، مقالات، گزارش‌ها، اعلامیه‌ها و گزارش‌های چندرسانه‌ای بهره‌مند شوید.

منابع این شماره: بی بی سی فارسی ، رادیو زمانه، مهرخانه، خانه امن، بیدار زنی، دیده بان حقوق بشر، خبرگزرای پژواک، دویچه وله، دری نیوز، رادیوآزادی، ۸ صبح، اطلاعات روز، سلام وطندار، مهرخانه، خبرگزاری نیوز، مدرسه فمنیسیتی، اخبار روز ، رادیو زمانه، تربیون زمانه، خبرگزاری هرانا، اتاق کارم کوچک است.

پیوست‌ها: