jald2

معرفی: برای ثبت در تاریخ (روایت قربانیان یک دهه) کتابی است از سری (سکوت را بشکنیم) انتشارات آرمان شهر که در روزهای اخیر منتشر شده است.

 

این کتاب ۱۰۷ برگ دارد و در بر گیرنده پنج مصاحبه با آقای فرید حمیدی (کمیشنر بخش تخطی‏های حقوق بشری کمیسیون مستقل حقوق بشر افغانستان)، خانم حوریه مصدق (فعال حقوق بشر و مسئول بخش افغانستان سازمان عفو بین الملل)، آقای ملک ستیز (پژوهشگر در انستیتوت مطالعات حقوق‏بشر دنمارک)، آقای صدیق الله توحیدی (رییس دیده‏بان رسانه‏های افغانستان در موسسه‏ی نی حمایت کننده‏ی رسانه‏های آزاد افغانستان) و آقای سیامک هروی (معاون سخنگوی ریاست جمهوری افغانستان) است.
مصاحبه های این کتاب به کوشش آقای جواد دروازیان (مسوول بخش حقوق بشر آرمان شهر) گردآمده است و در آن ها به مسایلی مهمی پرداخته شده است. مسایلی از قبیل جنگ در افغانستان، رابطه صلح و عدالت، وضعیت فعلی افغانستان در گیرودار با جنگ و صلح، خشونت علیه خبرنگاران و قربانیانی از اهل رسانه که در طول سال های گذشته کشته زخمی و یا تهدید شده اند و نظر دولت افغانستان در رابطه به همه این مسایل که جنگ در افغانستان را معجونی از جنگ منطقه ای و بین المللی خوانده است.

شناسنامه
برای ثبت در تاریخ
روایت قربانیان یک دهه (دهه ۸۰)
به کوشش: جواد دروازیان
ناشر: انتشارات آرمان شهر
طرح جلد و برگ آرایی: روح الامین امینی
چاپ اول: پاییز ۱۳۹۱
شماره گان: ۱۰۰۰