رویا سادات و گیسو جهانگیری، روسای این جشنواره در کنار مهناز افشار، فاطمه معتمد آریا، هنرمندان ایرانی، ابراهیم عارفی، رئیس افغان فیلم و آنه تریسی دی، سینماگر آمریکایی در کنفرانس خبری آغاز جشنواره در باغ بابر کابل

رویا سادات و گیسو جهانگیری، روسای این جشنواره در کنار مهناز افشار، رخشان بنی‌اعتماد، هنرمندان ایرانی، ابراهیم عارفی، رئیس افغان فیلم و آنه تریسی دی، سینماگر آمریکایی در کنفرانس خبری آغاز جشنواره در باغ بابر کابل

بی‌بی‌سی: چهارمین دور جشنواره بین‌المللی فیلم زنان – هراتبا حضور فیملسازانی از ایران، هند، آمریکا، ایرلند و ایتالیا امروز چهاشنبه ۱۹ اکتبر در کابل آغاز شد. در این جشنواره که برای ۴ روز ادامه دارد، ۲۰۰ فیلم از ۲۰ کشور جهان با موضوع زن به رقابت گذاشته شده است. در جشنواره امسال که در باغ بابر در کابل برگزار شده، از ایران رخشان بنی‌ اعتماد، کارگردان و مهناز افشار، بازیگر به عنوان مهمانان ویژه و فاطمه معتمد آریا، بازیگران به عنوان عضو هیات داوران شرکت دارد.

 مهناز افشار (در این عکس) و رخشانه بنی‌اعتماد مهمانان ویژه و فاطمه معتمد آریا عضو هیئت داوران این جشنواره هستند. (عکس از کریم حیدری)

مهناز افشار (در این عکس) و رخشانه بنی‌اعتماد مهمانان ویژه و فاطمه معتمد آریا عضو هیئت داوران این جشنواره هستند. (عکس از کریم حیدری)

داوران جشنواره امسال از کشورهای هند، ایرلند، آمریکا، ایران و افغانستان حضور دارند و منتخبی از فیلم‌ها ازکشورهای مختلف از جمله افغانستان، هند، میانمار، ترکیه ، فرانسه، مصر، ایتالیا، بریتانیا، بلژیک، ایران، روسیه، آمریکا، لبنان، ویتنام، چین، بنگلادش، قزاقستان، آلمان، پرتگال/پرتغال و کره جنوبی به رقابت می‏پردازند.

 این جشنواره که برای 4 روز ادامه خواهد داشت، در باغ بابر کابل برگزار شده است. (عکس از کریم حیدری)

این جشنواره که برای ۴ روز ادامه خواهد داشت، در باغ بابر کابل برگزار شده است. (عکس از کریم حیدری)

به گفته برگزارکنندگان، در جشنواره امسال علاوه بر تقدیر از فیلم‌ها، کارگردان‌ها و عوامل فیلم‌هایی که هیأت داوران برمی‏گزینند، یک تندیس ویژه برای منتخب مردمی در زمینه فعال حقوق زنان نیز اهدا خواهد شد.

 در این جشنواره ۲۰۰ فیلم از ۲۰ کشور جهان با موضوع زن به رقابت گذاشته شده است. (عکس از کریم حیدری)

در این جشنواره ۲۰۰ فیلم از ۲۰ کشور جهان با موضوع زن به رقابت گذاشته شده است. (عکس از کریم حیدری)

جشنواره بین المللی فیلم زنان – هرات، در سال ۱۳۹۱ راه اندازی شد و اولین جشنواره فیلم زنان در منطقه است که در سه دور گذشته خود میزبان حدود ۱۰۰۰ فیلم از کشورهای مختلف جهان بوده است.

 'جشنواره بین المللی فیلم زنان - هرات'، در سال ۱۳۹۱ راه اندازی شد و اولین جشنواره فیلم زنان در منطقه است که در سه دور گذشته خود میزبان حدود ۱۰۰۰ فیلم از کشورهای مختلف جهان بوده است. (عکس از کریم حیدری)

‘جشنواره بین المللی فیلم زنان – هرات’، در سال ۱۳۹۱ راه اندازی شد و اولین جشنواره فیلم زنان در منطقه است که در سه دور گذشته خود میزبان حدود ۱۰۰۰ فیلم از کشورهای مختلف جهان بوده است. (عکس از کریم حیدری)