بنیاد آرمان‌شهر با همکاری فدراسیون بین‌المللی جامعه‌های حقوق بشر در آستانه سومین دور از انتخابات ریاست جمهوری افغانستان و در تاریخ ۱۴ دلو ۱۳۹۲/ ۳ فبروری ۲۰۱۴ کمپین ”افغانستان به روایت دیگر“ را راه‌اندازی کرد که طی سه سال در آن با ۱۳۰ نفر از نخبه‌گان اعم از نویسندگان، فعالان حقوق بشر و جامعه مدنی و سیاست‌مداران کشور در مورد وضعیت حقوق بشر و به ویژه وضعیت زنان در افغانستان و نگرانی‌ها و امیدها  گفت‌وگو شده است. برگزار کنندگان این کمپاین می خواهند از این طریق برگی از تاریخ افغانستان را با صدای نخبگان این کشور به گوش مردم، دولت و جامعه بین المللی برسانند .

از میان این مجموعه گفت‌وگوها، یازده مصاحبه را به شکل تصویری نیز ارایه داده‌ایم که در شبکه یوتیوب آرمان‌شهر به شکل آن‌لاین منتشر و بیش از هزار نسخه سی‌دی‌ تصویری به طور رایگان میان مخاطبان پخش شده است. در عین‌حال برخی از گفت‌وگوهای این مجموعه به شکل فیلمی مستند توسط آرمان‌شهر و به کارگردانی «دیانا ثاقب» تهیه شده است. به زودی دست‌چینی از این مصاحبه‌ها به شکل کتاب و به دو زبان فارسی و انگلیسی در اختیار علاقه‌مندان قرار خواهد گرفت.

در این یازده مصاحبه تصویری پای صحبت رهنورد زریاب، فوزیه کوفی، مسعود حسینی، شینکی کروخیل، ضیا مبلغ، حبیبه سرابی، رویا سادات،  سیدعسگر موسوی، داوود ناجی، محبوبه سراج و کاوه جبران نشتیم.