A+ A-

بایگانی ماهیانه January 2017

هفت‌روزنامه حقوق بشری بین‌المللی شماره ۱۷۸

هفت‌روزنامه حقوق بشری بین‌المللی شماره ۱۷۸

Thursday، 19 January، 2017

هفت‌روزنامه حقوق بشری بین‌المللی شماره ۱۷۶ – ۱۷۷

هفت‌روزنامه حقوق بشری بین‌المللی شماره ۱۷۶ – ۱۷۷

Thursday، 12 January، 2017

هفت‌روزنامه حقوق بشری زنان – شماره ۱۷۵ و ۱۷۶

هفت‌روزنامه حقوق بشری زنان – شماره ۱۷۵

Tuesday، 10 January، 2017

کتاب تازه: نقش رنگ باخته

پرتره به رنگ سپیا ایزابِل ‏آلِنده برگردان ‏خلیل‏ رست‏م‌خانی. این برگردان نخستین بار در افغانستان منتشر می‌شود

Wednesday، 4 January، 2017

کتاب تازه: سرزمین من؛ مجموعه لندی و عکس

در همۀ این سالها دریاچه ای شفاف از قلب خون و خشونت عبور میکرد تا از یاد نبریم با همۀ نفرت پیرامون مان هنوز انسانیم و مرگ تنها کلمه ای نیست که در این سرزمین حکومت خواهد کرد. خرسندیم که در این مجال دست سه عکاس زن را در دستهای زنان گمنامی گذاشتیم که کوزه دلشان همواره مملو از ترانه و تغزل بوده است و برای دل خود و آنی که شاید بشنود زیر لب زمزمه کرده اند:

په زره می لیک د اشنا نوم دی
د اوبو غرپ کولای نه شم وران به شینه

Tuesday، 3 January، 2017

کتاب تازه: ۴۴ روایت دیگر از افغانستان

کمپاین «افغانستان به روایت دیگر» از سوی بنیاد آرمان شهر در سال ۲۰۱۴ میلادی در آستانه سومین دوره انتخابات ریاست جمهوری افغانستان راه اندازی شد و از همکاری فدراسیون بین المللی جامعه های حقوق بشر بهره برد. در چارچوب این کمپاین بیش از ۱۰۰ مصاحبه با شماری از نویسندگان، فعالین حقوق بشر، فعالان جامعه مدنی، و سیاستمداران کشور در مورد وضعیت حقوق بشر در افغانستان و نگرانی ها و امیدها انجام شد که قسمت زیادی از این مصاحبه ها قبلا در چندین روزنامه و تارنمای ملی و بین المللی به زبان های فارسی و انگلیسی منتشر شده است. اینک چهل و چهار مصاحبه از این سری در قالب این کتاب خدمت شما خواننده گرامی ارایه می شود ما می خواهیم از این طریق صدای نخبگان کشور را به گوش مردم، دولت و جامعه بین المللی برسانیم.

Tuesday، 3 January، 2017

افغانستانی دیگر؛ به روایت زنان و جوانان

«افغانستانی دیگر به روایت زنان و جوانان» عنوان صد و هفتاد و سومین جلسه «گفتگو؛ پلی میان نخبگان و شهروندان» بنیاد آرمان شهر است که در تاریخ ۹ جدی / دی ۱۳۹۵ برابر با ۱۹ دسامبر ۲۰۱۶ در تالار همایش های شورای انکشافی ولسوالی انجیل برگزار شد.

Monday، 2 January، 2017

هفت‌روزنامه حقوق بشری زنان – شماره ۱۷۳ و ۱۷۴

هفت‌روزنامه حقوق بشری زنان – شماره ۱۷۳ و ۱۷۴

Wednesday، 28 December، 2016

آسیب شناسی یک ونیم دهه فعالیت و حضور مدنی زنان و جوانان ولایت دایکندی

بعداز ظهر دوشنبه، ۲۴ عقرب ۱۳۹۵ برابر با ۱۴ نوامبر ۲۰۱۶ صد و شصت و ششمین گفتگوی آرمان شهر با عنوان «آسیب شناسی یک ونیم دهه فعالیت و حضور مدنی زنان و جوانان ولایت دایکندی» با همکاری موسسه تعلیمی و انکشافی “پیام” و با حضور مسئولان ادارات محلی، رسانه ها، جامعه مدنی، اساتید و تعدادی از بزرگان پیرامون چالشها و فرصت های فراروی زنان، جوانان و فعالیت های مدنی دراین ولایت در سالن ریاست امور زنان برگزار شد.

Wednesday، 28 December، 2016

حقوق زنان و جوانان در سایه بحران‌های سیاسی و اجتماعی

«حقوق زنان و جوانان درسایه بحرا‌ن‌های سیاسی و اجتماعی» عنوان ۱۷۲مین گفتگوی پلی میان نخبگان و شهروندان است که در تاریخ ۱۷ دسامبر ۲۰۱۶ مطابق با ۲۷ آذر ۱۳۹۵ به میزبانی بنیاد آرمان‌شهر در دانشگاه “کاتب” شهر کابل برگزار شد. در این نشست ۲۱۰ نفر از نخبه‌گان و دانشگاهیان حضور به هم رساندند. پس از انجام سخنرانی‌ها و پرسش و پاسخ با مخاطبان، کتاب‌های آرمان‌شهر میان مشارکت‌کننده‌گان به شکل رایگان توزیع شد.

Tuesday، 27 December، 2016