A+ A-

بایگانی ماهیانه January 2018

هفت روزنامه ی حقوق بشر بین المللی شماره ۲۲۳

نها خبرنامه‌ی فارسی زبانی که هر هفته شمار بزرگی از منابع بین‌المللی را مرور می‌کند و مطالب ارزشمند را در زمینه‌ی های مختلف بشر گرد هم می‌آورد.

Thursday، 18 January، 2018

هفت روزنامه ی حقوق بشر زنان شماره ۲۰۷- ۲۰۸

در دو هفته ای که گذشت، تجربه زنان در سراسر جهان چگونه بود؟ مهم ترین رویدادهای حوزه زنان، از سیاست تا حقوق بشر، از فرهنگ تا جامعه و هنرچه بود؟ هفت روزنامه ی زنان آرمان شهر مهم ترین اخبار را یک جا برایتان گرد آوری کرده است.

Wednesday، 17 January، 2018

پایان دادن به صهیونیسم مسئله‌ای فمینیستی است!

کنترل جمعیت به صورت نژادپرستانه به ویژه بر خشونت علیه زنان متکی است. در نتیجه تعجبی ندارد که مردخای کدار، یک افسر امنیتی ارتش اسرائیل که اکنون استاد دانشگاه شده به وضوح گفته است که «تجاوز به زنان و مادران مبارزان فلسطینی» جلوی حمله‌ی نیروهای شبه‌نظامی حماس را می‌گیرد.

Friday، 12 January، 2018

خندیدن با کافکا

Friday، 12 January، 2018

ایالات متحده ی کار

Friday، 12 January، 2018

هفت‌روز نامه‌ی حقوق بشر بین‌المللی شماره ۲۲۲

تنها خبرنامه‌ی فارسی زبانی که هر هفته شمار بزرگی از منابع بین‌المللی را مرور می‌کند و مطالب ارزشمندی در زمینه‌ های گوناگون حقوق بشر، گرد هم می‌آورد.

Friday، 12 January، 2018

هفت‌روز نامه‌ی حقوق بشر بین‌المللی شماره ۲۲۰- ۲۲۱

تنها خبرنامه‌ی فارسی زبانی که هر هفته شمار بزرگی از منابع بین‌المللی را مرور می‌کند و مطالب ارزشمندی در زمینه‌ های گوناگون حقوق بشر، گرد هم می‌آورد.

Thursday، 4 January، 2018

حقیقت را دوست داریم، اما دروغ را بیشتر

تکرار مداوم یک دروغ خاص (نه‌فقط رگباری دَرهم) بالاخره آن را به‌عنوان حقیقت در ذهنمان رقم می‌زند. این اثر را «حقیقت موهوم»۲ می‌نامند که اولین بار در دهۀ ۱۹۷۰ کشف شد و اخیراً با رشد اخبار دروغ نمود یافته است.

Tuesday، 2 January، 2018

حمایت شماری از هنرمندان در ایران از ‘حق اعتراض’ و مخالفت با سرکوب

Tuesday، 2 January، 2018

زنانگی در شعر زنان مهاجر تبلور بیشتری دارد

شعر زنان مهاجر هم مشابه با زنان داخل ایران نوعی ایجاد فضا برای برقراری گفتمان است. مهاجرت پدیده‌ی پیچیده‌ای است و قطعاً بر شعر زنان هم تأثیر می‌گذارد.

Tuesday، 2 January، 2018