A+ A-

بایگانی ماهیانه March 2018

هفت روزنامه ی حقوق بشر زنان شماره ۲۱۵- ۲۱۶

در دو هفته ای که گذشت، تجربه زنان در سراسر جهان چگونه بود؟ مهم ترین رویدادهای حوزه زنان، از سیاست تا حقوق بشر، از فرهنگ تا جامعه و هنرچه بود؟ هفت روزنامه ی زنان آرمان شهر مهم ترین اخبار را یک جا برایتان گرد آوری کرده است.

Tuesday، 20 March، 2018

Newsletter March 18, 2018 | آرمان شهر نوروز را پاس میدارد‎

سال ۱۳۹۷ مبارک. بنیاد آرمان شهر سال خوشی همراه با صلح و امنیت برای تمام مردم جهان آرزو میکند. در این خبرنامه به مهم ترین مطالب منتشر شده در ماه زنان پرداخته ایم. عضو خبرنامه ی ما شوید.

Sunday، 18 March، 2018

نئولیبرالیسم یعنی سرمایه‌داری لایک‌ها

اورول آیندۀ غرب را جامعه‌ای انضباطی می‌دانست. اما دنیا در سال ۱۹۸۴، شباهت چندانی به پیش‌بینی‌های ضدآرمان‌شهری او نداشت. اپل به‌تازگی مکینتاش را عرضه کرده بود و رایانه‌ها که نویدبخش آزادی و دسترسی همگانی بودند با سرعت پیشرفت می‌کردند.

Thursday، 15 March، 2018

هفت‌روز نامه‌ی حقوق بشر بین‌المللی شماره ۲۳۱

خبرنامه‌ی فارسی زبانی که هر هفته شمار بزرگی از منابع بین‌المللی را مرور می‌کند و مطالب ارزشمند را در زمینه‌ های مختلف مربوط به حقوق بشر گرد هم می آورد.

Thursday، 15 March، 2018

روز جهانی زن

فدراسیون بین‌المللی جامعه‌های حقوق بشر به مناسبت روز جهانی زن صفحه‌ای اینترنتی به راه می‌اندازد که ۱۰۱ آمار و اطلاعات تکان دهنده درباره‌ی خشونت جنسی و تبعیض علیه زنان در سراسر جهان را به نمایش می‌گذارد.

Monday، 12 March، 2018

هفت روزنامه ی حقوق بشر زنان شماره ۲۱۳- ۲۱۴

۸ مارس، روز جهانی زن از مهم ترین رویدادهای بین المللی در عرصه مبارزه برای آزادی، برابری و حقوق زنان است. در شماره ویژه به مناسبت ۸ مارس، سعی کرده ایم با نگاهی به چند کشور مختلف، از عمده ترین مسایل زنان در سطح منطقه ای، مطالبی فراهم آوریم.

Thursday، 8 March، 2018

هفت‌روز نامه‌ی حقوق بشر بین‌المللی شماره ۲۳۰

خبرنامه‌ی فارسی زبانی که هر هفته شمار بزرگی از منابع بین‌المللی را مرور می‌کند و مطالب ارزشمند را در زمینه‌ های مختلف مربوط به حقوق بشر گرد هم می آورد.

Thursday، 8 March، 2018

کارل مارکس چگونه می‌تواند به درک جنسیت کمک کند؟

با اینکه کارل مارکس در مورد موضوع‌هایی که ما امروز زیر عنوان «جنسیت» گرد آورده‌ایم زیاد ننوشته است، آثارش حاوی عناصر بسیار مهمی برای درک جنسیت است و برخی عناصر دیگر را هم فمینیست‌ها برای این هدف سازگار کرده‌اند.

Wednesday، 7 March، 2018

در ۸ مارس ۲۰۱۸ اعتصاب می‌کنیم

در یک سال زمامداری ترامپ ما زنان نه تنها از توهین‌های کلامی و تهدیدات زن‌ستیزانه در بیانیه‌های رسمی اهانت دیده‌ایم بلکه رژیم ترامپ سیاست‌هایی را به کار گرفته که این حملات را به شیوه‌هایی نهادین ادامه دهد.

Monday، 5 March، 2018

بازتاب خشونت‌های جنگ در رمان «فرانکشتاین در بغداد»

رمان سورئال و پرتنش «فرانکنشتاین در بغداد»، اثر احمد سعداوی، نویسنده‌ی عراقی، مملو از انفجارهای پیاپی است. آدم‌ها به زمین کوبیده می‌شوند، به پشت سر پرتاب می‌شوند، و در هوا می‌چرخند. گاه از آن‌ها تنها دست یا پایی در خیابان به جا می‌ماند.

Monday، 5 March، 2018