زنان صلح را می‌سرایند!

لوگو

فراخوان دوره چهارم جایزه بین‌المللی صلح سیمرغ
به مناسبت روز جهانی صلح

 ۱۰ سرطان/تیر ۱۳۹۴

چهارمین فراخوان جایزه بین‌المللی صلح سیمرغ را در حالی‌ نشر می‌کنیم که آتش جنگ جهان را بلعیده و انسان‌های بی‌شماری برای فرار از این هیولا دل به دریا زده‌اند و سرگردان مامنی هستند تا فقط کمی از غم نان و ترس جان رها شوند.

در این دوره می‌خواهیم از زنانی قدردانی کنیم که پاسداران واقعی صلح‌اند؛ زنانی که از جنگ و جنگ‌افروزی بیزارند و با ابتکارات خویش در مقابل آن ایستاده‌اند٬ زنانی که دست به دست هم داده‌اند و رنج سفر به کوه قاف را با دل و جان خریده‌اند تا نه تنها به دیگر زنان بلکه به فرزندان٬ پدران و همسران‌شان صورت دیگری از زیستن را نشان بدهند که مهربانی شرط اساسی آن است و صلح میوه‌ی شیرین‌اش. چرا شادمانی؟ چون به همان اندازه که سیمرغ رنگارنگ٬ افسانه بود؛ تلاش این زنان رنگ واقعیت دارد و صورتی دیگر از زیستن را به نمایش گذاشته است.

از شما دعوت می‌کنیم تا این زنان یا ابتکارات آن‌ها را که به شکل فردی یا گروهی انجام شده به ما معرفی کنید تا بتوانیم برترین اندیشه‌ها و سخت‌کوش‌ترین زنان را به جهانی که علیه آن‌ها به پا خاسته‌٬ بشناسانیم و از آن‌ها قدردانی کنیم. آن‌هایی که علیه هیچ‌کس جز بیداد و ناروایی به پا نخاسته‌اند؛ زنانی که طی سالیانی به درازای تاریخ بشر٬ همواره سعی شده در پشت کوه قاف پنهان‌ بمانند. ما می‌خواهیم با همراهی شما قدرت پرواز این زنان را به نمایش بگذاریم.

آرمان‌شهر بنیان‌گذار جایزه بین‌المللی صلح سیمرغ است که هر سی ماه یک‌بار به ابتکارات مهم فرهنگی و مدنی اهدا می‌شود. این جایزه ویژه جغرافیای بزرگ پارسی‌زبانان است که در دوره اول از شاعران و نویسندگان کوشنده راه صلح قدردانی کرد و در دومین دوره به سراغ کتاب٬ محل‌هایی امن برای آن و ناشران مستقلی رفت که دشواری نشر را در خدمت به انتقال آگاهی به جان می‌خرند. سومین دوره جشنواره هنرمندانی را از افغانستان٬ ایران و تاجیکستان مورد تقدیر قرار داد که با جادوی موسیقی قلب مخاطبان‌ خود را برای کاشتن بذر صلح و مهربانی هدف گرفته و صدای رسای‌شان را جایگزین همهمه‌ی تفنگ و استبداد کرده بودند.

حال به دنبال تقدیر از زنان مبتکری هستیم که با اندیشه و عمل‌کرد خود با جهان خودکامه و جنگ‌زده مقابله کرده و ما را نیز به ادامه‌ی این مبارزه برای تغییر روابط ناعادلانه و در خدمت برابری امیدوار می‌کنند.

در راه یافتن و معرفی این زنان یا اندیشه‌های‌شان تا ۲۳ میزان/ مهر ۱۳۹۴ (۱۵ اکتبر ۲۰۱۵) زمان دارید تا به ما اطلاع‌رسانی کنید. نتایج این دوره از جایزه صلح سیمرغ در ۴ قوس/ آذر ۱۳۹۴ (۲۵ نوامبر ۲۰۱۵) روز جهانی محو خشونت علیه زنان اعلام خواهد شد.

ما چشمان خود را باز کرده‌ایم تا شما را پیدا کنیم.

پیشنهاد خود را می‌توانید با تکمیل این جدول  به این آدرس jayezeh.simorgh@openasia.org ارسال کنید.

نام و نام خانوادگی معرف:
مقام:
تماس تلفن/ ایمیل/ اسکایپ:
نام زن مبتکر یا ابتکار مورد پیشنهاد شما:
نام مسوول ابتکار پیشنهادی شما:
دلیل این پیشنهاد:
تماس با شخص یا مسوول ابتکار پیشنهادی شما – تلفن/ ایمیل/ اسکایپ
چگونگی آشنایی‌تان با جایزه بین‌المللی صلح سیمرغ:
نظر شما درباره این جایزه:

برای پر کردن فرم می‌توانید به لینک زیر مراجعه کنید.
فرم فراخوان چهارمین دوره جایزه بین‌المللی صلح سیمرغ

برای آشنایی با دوره‌های قبلی جایزه صلح سیمرغ می‌توانید به لینک‌ زیر مراجعه کنید:
جایزه صلح سیمرغ در دوره‌های مختلف

 

 

پیوست‌ها: