موسسه اولویت برای حقوق بشر به این عقیده است که احترام حقوق بشر و حاکمیت قانون در زمینه تامین مقام و مرتبۀ که شایسته هر انسان است کمک مینماید و باعث ریشه کن سازی استبداد، بنیاد گرایی، نا بردباری و خشونت میگردد . موسسه اولویت برای حقوق بشر از افرادی حمایت مینماید که در معرض خطر قرار دارند: پناهنده گانی که از ترس تعقیب فرار مینمایند، قربانیان جرایم ضد بشریت و سایر تخطی ضد حقوق بشری، قربانیان تعبیض، کسانیکه حق شان تحت نام امنیت ملی کشور تلف شده است و بالاخره مدافعین حقوق بشر که بخاطر دفاع و حمایت از حقوق بشری سایر افراد مورد هدف قرار میگیرند . این گروهها اغلباً نخستین قربانیان نا امنی اجتماعی میگردند؛ برخوردی که در اجتماع با ایشان صورت می گیرد خود نماینگر سرکوبی ایشان در جامعه میباشد.

موسسه اولویت برای زنان بخاطر جلوگیری خشونت علیه این گروه ها و مطالبه عدالت و حسابدهی برای نقض حقوق اساسی این نوع گروه ها فعالیت مینماید. موسسه اولویت برای حقوق بشر یک نهاد اهل عمل و موثر میباشد. این نهاد حتی در سطوح بلند پالیسی سازی ملی و بین المللی از ایجاد تغیرات مثبت حمایت و پشتیبانی مینماید. ما از طریق محاکم داد خواهی مینماییم. ما از طریق مطبوعات سطح آگاهی و درک مردم را ارتقاء می بخشیم. ما در میان آناننیکه از نظریات و دیدگاه های مختلف برخورد اند اتحاد ایجاد مینماییم، و بالاخره ما مردمان را برای اقدامات عملی بسیج میسازییم.

موسسه اولویت برای حقوق بشر یک نهاد بین المللی غیر انتفاعی میباشد که مقر آن در نیو یارک و شهر واشنگتن دی سی ایالات متحده امریکا موقعیت دارد. برای حفظ استقلالیت ما هیچ نوع کمک های مالی حکومت را نمی پذیریم . امتنانیه این راپور توسط سحر محمد علی همکار ارشد برنامه” قانون و امنیت موسسه اولویت برای حقوق بشر تحقیق و تحریر گردیده است. این راپور توسط کیون لینگن ویرایش شده است. نظریاتی نیز از طرف مورین بایرنس، گبر رونا، دیبورا کولسن و دیون چفی در این راپور ارائه گردیده است. ملیسیه کوین در زمینه تحقیق این راپور نیز همکاری نموده است. چارلی بد گود من و سوفیا رحمان در زمینه بازخوانی و ساراگرام در زمینه تهیه این راپور همکاری نموده اند. علاوتاً نظریات و تبصره های از آقای جاناتان هاروتس موسسه یک جهان تحقیق نیز گنجانیده شده است. در زمینه ترجمه داکتر فاروق صمیم همکاری نموده است .

این گزارش را اینجا بخوانید

پیوست‌ها: