افغانستان “به روایت دیگر” ، نگاه نخبگان افغان به آینده

همزمان با آغاز کمپاین انتخاباتی ١١ نامزد انتخابات ریاست جمهوری افغانستان، بنیاد آرمان شهر و فدراسیون بین‌المللی جامعه‌های حقوق بشر، کمپاینی را با نام “افغانستان، به روایت دیگر” تدارک دیده اند.
این دو نهاد در یک پیام رسانه ای مشترک نوشته اند: هدف این کمپاین، راه اندازی گفت وگو و بحث درباره ساختن جامعه‌ای در افغانستان است که «از حقوق زنان و حقوق بشر» حفاظت کند.

rooholamin aminijpg

در بخشی از این پیام آمده است: «افغانستان به روایتی دیگر، صدای مطالبه مردان و زنان برای جامعه‌ای باز و فراگیر در افغانستان است. مهم‌تر از آن، این کمپاین مشارکت زنان در فرایند انتخاباتی را با گسترش آگاهی و دانش در میان زنان، درباره حقوق اساسی آن‌ها و گزینه‌های انتخاباتی‌شان به پیش خواهد برد.»

گفتگو واسع محسن با روح‌الامین امینی  

گوش کنید (۰۵:۳۰)

گفتگو با روح‌الامین امینی

(۰۵:۳۰)

روح الامین امینی- از بنیاد آرمان شهر، در گفت وگویی با رادیو بین المللی فرانسه گفت که در آستانه برگزاری انتخابات ریاست جمهوری افغانستان، هدف از این کمپاین، تأثیرگذاری بر آرای مردم افغانستان در این انتخابات است.

در جریان کمپاین “افغانستان به روایت دیگر” طی پنجاه روز، گفت و گوهایی با ۵٠ تن از شخصیت‌های فعال و تأثیرگذار در زمینه‌های اجتماعی، سیاسی و فرهنگی افغان منتشر خواهد شد.

آقای امینی می گوید، در این گفت و گوها که قبلاً انجام شده «شخصیت‌های ملی شامل فعالین حقوق بشر و جامعه مدنی، شاعران و نویسندگان، فعالین سیاسی و نخبه های کشور…نظریات خود را درباره وضعیت فعلی و آینده افغانستان، نگرانی‌ها و دغدغه‌های حقوق بشری خود بیان کرده اند؛ ما خواسته ایم صدای این نخبه ها را به گوش مردم افغانستان برسانیم.»

گفتگوهای انجام شده برای این کمپاین، به زبان‌های فارسی و انگلیسی در سایت بنیاد “آرمان شهر”، روزنامه “هشت صبح” و روزنامه “هافینگتون پست” قابل دسترسی منتشر می گردد.

این کمپاین، از روز دوشنبه ٣ فوریه (١۴دلو) آغاز می گردد و مدت ۵٠ روز ادامه خواهد یافت.