BBC Persian

شش نقاشی و یک مجسمه که توسط زندانیان زندان نظامی آمریکا در خلیج گوانتانامو ساخته شده چندی پیش در “دانشکده عدالت کیفری جان جی” در شهر نیویورک به نمایش گذاشته شد. این اولین بار نیست که مجموعه‌ای از آثار هنری این زندانیان به نمایش گذاشته شده است. شش سال پیش هم در کتابخانه این زندان مجموعه‌ای از نقاشی‌های زندانیان به نمایش گذاشته شد.

مجسمه آزادی اثر محمد انسی

نقاشی محمد انسیحق نشر عکسJOHN JAY COLLEGE, NYC

محمد انسی ۱۴ سال و ۱۱ ماه و ۲۷ روز در گوانتانامو زندانی بود و بعد از آن به کشور عمان تحویل داده شد. او به انجام جرمی محکوم نشده است.

تایتانیک اثر محمد انسی

محمد انسیحق نشر عکسJOHN JAY COLLEGE, NYC

انسی این نقاشی را بر اساس خاطراتش از فیلم تایتانیک کشیده است. او این فیلم را در طول دوران بازجویی در گوانتانامو دیده بود.

تایتانیک اثر خالد قسیم

حق نشر عکسJOHN JAY COLLEGE, NYC

با گذشت ۱۵ سال و ۱۱ ماه، خالد قسیم همچنان در گوانتانامو است. اتهام او مشخص نیست.

کشتی شکسته اثر جمال امیزیانی

جمیل امیزیانیحق نشر عکسJOHN JAY COLLEGE, NYC

جمال امیزیانی، ۱۱ سال و ۱۱ ماه و ۱۸ روز را در گوانتانامو زندانی بود و محکوم نشد.

مدل چوبی کشتی اثر معاذ العلوی

Model Ship by Moath al-Alwiحق نشر عکسJOHN JAY COLLEGE, NYC

معاذ العلوی این کشتی مدل را به وسیله ضایعات مقوا و خرده ریزهایی که از زباله‌ها یافته درست کرده است. او ۱۶ سال است که در گوانتانامو است و هیچوقت جرم او مشخص نشده است.

دوربین‌ها به سوی ماه اثر احمد ربانی و سرگیجه در گوانتانامو اثر عمار البلوچی

Binoculars Pointing at the Moon by Ahmad Rabbani and Vertigo at Guantanamo by Ammar al-Baluchiحق نشر عکسJOHN JAY COLLEGE, NYC

احمد ربانی بیش از ۱۳ سال و نیم در گوانتانامو زندانی بود و هرگز محکوم نشد. عمار البلوچی هم بیش از یازده ماه و نیم در گوانتانامو گذراند. او به اتهام دست داشتن در حملات یازده سپتامبر محکوم شده است