پاریس  ـ ۱۳ اکتبر ۲۰۱۸ برابر با ۲۱ مهر ۱۳۹۷
از دست رفتن نابهنگام پروین بختیارنژاد را به فرزندان و بستگانش تسلیت می‌گویم. رفتن پروین برای ما فعالان اجتماعی ـ حقوق بشری و مدافعان حقوق زن، اتفاق ناگواری است. چرا که ما اهل قلم، محقق و کنشگری متعهد و خوش فکر را از دست دادیم. با وجود تفاوت‌هایمان در باورهای اعتقادی و نگاه به مسایل سیاسی و مساله زنان، زندگی پروین و آثاری که از او باقی ماند، مبارزه جمعی همه ما را غنی‌تر ساخت.
او در بحبوحه انقلاب،  ۱۶ سال سن داشت و مانند میلیون‌ها هموطن، آرزوی پایان دادن به ظلم، تبعیض، سرکوب و دستیابی به برابری و آزادی را در سر داشت.
افسوس که با وجود نوای کر کننده جنگ و مداخله نظامی خارجی، نشانی از اندک تاثیرپذیری حکومت از فرزندان شایسته ایران که کمر همت برای آسیب شناسی و طرح پیشنهادات برای رفع مشکلات آن بسته‌اند، دیده نمی‌شود. فرزندانی که در تمام این سال‌ها، کوشیده‌اند بهانه‌ای به دست جنگ طلبان و قلدران جهان برای جنگ و نابودی ایران ندهند، ولی حکومت در پاسخ این همه تلاش و کوشش خیرخواهانه، فردای از دست رفتن پروین، به او حکم ۶ سال زندان داد.
پروین باوجود تجربه زیسته خود از سرکوب و خشونت، تسلیم نشد و توانست رنج و اندوه خود را به کاری بزرگ و ماندگار برای همه زنان ایران تبدیل کند.
یادش گرامی باد
گیسو جهانگیری
نایب رییس فدراسیون بین‌المللی جامعه‌های حقوق بشر
رییس بنیاد آرمان‌شهر / OPEN ASIA