بازمانده روز (The Remains of the Day)، مهم ترین اثر کازوئوایشی گورو نویسنده جاپانی‌الاصل برنده نوبل ادبیات از سوی انتشارات آرمان شهر در کابل چاپ شد.

انتشارات آرمان شهر در طول ۱۲ سال فعالیت خود در افغانستان بیش از ۲۰۰ هزار جلد کتاب در حوزه های حقوق بشر، زنان، عدالت انتقالی، ادبیات و ادبیات کودک منتشر کرده است و همه این کتاب ها به صورت رایگان به کتابخانه‌ها، دانشگاه‌ها، نهادهای مدنی، دانشجویان، فرهنگیان و اهل قلم اهدا شده است.

کازوئوایشی گورو نویسنده رمان «بازمانده روز»، در سال ۱۹۵۴ در یک خانوادۀ جاپانی در شهر ناگازاکیِ جاپان به دنیا آمده، ولی در سال ۱۹۶۰ همراه خانواده‏اش به انگلستان رفته و در آن‏جا با فرهنگ و تحصیلات انگلیسی بزرگ شد و آثارش را به زبان انگلیسی نوشته است. از ایشی گورو تا کنون چهار رمان منتشر شده است که عبارتند از «منظرۀ کم‏رنگ تپه‏ها»، «نقاش جهان شناور»، «بازماندۀ روز» و «تسلی ناپذیر» هر کدام از این آثار پس از انتشار برندۀ یکی از جوایز ادبی انگلستان شده‏اند؛ در این میان بزرگ‏ترین جایزه و بیشترین فروش به سومین اثر _ کتاب حاضر _ رسیده. و در واقع با این اثر ایشی گورو مشهور شد و در ردیف نویسندگان برجستۀ زبان انگلیسی قرار گرفته است.

وی در سال ۲۰۱۷ برنده جایزه نوبل ادبیات شد.